سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی رییس جمهور:

خط تولید دارو و تجهیزات پزشکی نوین ریل گذاری شده است

معاون علمی رییس جمهور اعلام کرد خط تولید دارو و تجهیزات پزشکی با فناوری بالا برای آیندگان ریل گذاری شده است.

به گزارش علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب­دا؛ دکتر نسرین سلطانخواه با اعلام اینکه قراردادهای منعقده با وزارت بهداشت برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی جدید در حال به ثمر نشستن است، گفت: تعداد طرح های کلان کشور در زمینه فناوری 27 طرح بزرگ است که 3 طرح کلان را با مجموعه وزارت بهداشت منعقد کرده ایم.

وی افزود: در این مدت فراخوان تولید دارو و تجهیزات پزشکی جدید مرتب منتشر می شد و دانشمندانی که زمینه تولید را در خود می دیدند با استقرار در پارک های فناوری و شرکت های دانش بنیان با کمک نهاد ریاست جمهوری به تولید می پردازند.

وی ادامه داد: در زمینه بهداشت و درمان نیز سه طرح تولید مواد اولیه دارویی وارداتی به کشور، تولید تجهیزات پزشکی و تولید انواع واکسن ها مورد تصویب قرار گفت که امروز شاهد بهره برداری از این سه محصول هستیم.

انعقاد 50 قرارداد دارویی و تجهیزات پزشکی

وی با اعلام اینکه با معرفی وزارت بهداشت تاکنون 50 قرارداد دارویی و تجهیزات پزشکی بین تولیدکنندگان و نهاد ریاست جمهوری در دولت های نهم و دهم منعقد شده است، گفت: خوشبختانه این طرح ها یکی پس از دیگری در حال به ثمر نشستن است که امیدواریم با ریل گذاری صورت گرفته در این مسیر دولت های بعدی نیز در این جهت گام بردارند تا کشور به خودکفایی کامل برسد.

برچسب ها: بهداشت ، پزشکی ، تجهیزات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.