سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

تانکرهای حمل اسید با جداره پلی اتیلن طراحی و ساخته شد

رییس اداره مخلوط مواد شیمیایی شرکت ملی حفاری ایران گفت: هفت دستگاه تانکر ویژه حمل اسید با جداره پلی اتیلن PVC توسط سازندگان داخلی و با مشارکت متخصصان این شرکت طراحی و ساخته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ˈسعید نجفیˈ یکشنبه از بی نیازی صنعت نفت کشور به مخازن ذخیره سازی و تانکر ویژه حمل اسید خبر داد و اظهار کرد: هم اینک هفت دستگاه تانکر تحویل شده و مراحل ساخت و تغییر کاربری 10دستگاه تانکر، 15مخزن 20هزار لیتری و 10 دستگاه تانکر با پوشش لاستیکی به منظور اسیدکاری گسترده در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: تمام تجهیزات مورد نیاز واحد مخلوط مواد شیمیایی شامل تانکرهای ویژه حمل اسید، مخازن، بونکرهای حمل سیمان، میکسرها و پمپ ها با همکاری سازندگان و تولیدکنندگان داخلی و مراکز دانش بنیان در کشور بومی سازی و در دست تولید قرار دارد که نسبت به مشابه خارجی از کارایی و کیفیت بالاتری برخوردار است.

نجفی به توانمندی های شرکت ملی حفاری ایران در بخش مخلوط مواد شیمیایی اشاره و اضافه کرد: این شرکت با در اختیار داشتن متخصصان مجرب و تجهیزات مناسب بزرگترین ارایه کننده مخلوط مواد شیمیایی در کشور است و هم اکنون به 105 دستگاه حفاری خشکی و دریایی و 19 دستگاه لوله مغزی سیار در چاه های در حین حفاری و بهره برداری خدمات ارایه می کند.

رییس اداره مخلوط مواد شیمیایی شرکت ملی حفاری ایران یادآوری کرد: این واحد تمام عملیات دریافت ذخیره سازی، برش، اختلاط، ارسال سیمان، اسید و سیالات انگیزشی ویژه چاه های نفت و گاز را به صورت یکپارچه طبق درخواست شرکت های متقاضی و بر اساس محاسبه های مهندسی آماده سازی و تامین می کند.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال، 645 مورد عملیات در قالب یک برنامه منسجم و برنامه ریزی شده به شرکت های متقاضی ارایه و در سال گذشته نیز دو هزار و 365مورد عملیات سیمان کاری به دکل های حفاری در چاه های اکتشافی، توسعه ای، تعمیری و دستگاه های لوله مغزی سیار در چاه های تولیدی تامین شده است.

نجفی به شرکت های متقاضی و پروژه های حفاری اشاره و اظهار کرد: هم اکنون شرکت های مناطق نفت خیز جنوب، نفت مرکزی، اکتشاف، فلات قاره، مراحل 14، 17 و 18 پارس جنوبی، پروژه کیش، یادآوران، آذر، آزادگان و دیگر پروژه ها از خدمات این واحد استفاده می کنند.

رییس اداره مخلوط شیمیایی شرکت ملی حفاری ایران، در خصوص سیمان خاص مورد نیاز چاه های نفت و گاز گفت: آماده سازی سیمان به منظور انجام عملیات سیمان کاری لوله های جداری و دیگر موارد با افزایش مواد شیمیایی در این واحد صورت می پذیرد و با هماهنگی صورت گرفته با کارخانجات داخلی تمام سیمان مورد نیاز صنعت نفت درکلاس J و E ، D A، مورد استفاده در چاه های نفت و گاز در داخل کشور، تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در زمینه چاه های تولیدی و در حال بهره برداری هم توضیح داد: آماده سازی اسید، زایلین و دیگر مواد شیمیایی طبق برنامه چاه ها در این واحد طراحی و انجام می شود که پس از آماده سازی با ناوگان مدیریت خدمات فنی حفاری برای دستگاه های لوله مغزی سیار به منظور تزریق در چاه های بهره برداری ارسال می شود که این امر در افزایش و حفظ تولید نفت بسیار تاثیرگذار است./س
برچسب ها: طراحی ، تانکر ، حمل اسید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.