سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود دارو برای بیماران هموفیلی باز هم خبر ساز شد

کمبود شدید دارو برای مبتلایان به بیماری هموفیلی با لغو بسیاری از اعمال جراحی بیماران باز هم مشکل ساز شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیاد امور بیماری های خاص در خصوص بیماران هموفیلی حاكي است: در حال حاضر بیماران هموفیلی کشور با کمبود شدید فاکتورهای 8و9 و هیومیت مواجه اند که همین امر منجر به بروز مشکلات بسیار جدی در روند درمان این بیماران شده است.

 طبق این گزارش : هم اکنون بسیاری از اعمال جراحی بیماران هموفیلی حتی علیرغم داشتن وضعیت اورژانس این بیماران به علت کمبود دارو لغو می شود.

 گفتنی است: مراکز درمانی بیماران خاص حتی قادر به ارائه فاکتور تزريقي برای بیماران هموفیلی که معمولا با وضعیت اورژانس و درد شدید به این مراکز مراجعه می کنند هم نیستند و این در حالی  است که بروز این مشکلات مخصوصا برای بیماران خردسال و کودکان ناگوار است و از آنجا که والدین این بیماران با کمبود داروهای مختص بیماری هموفیلی هر روز بیش از پیش شاهد درد و رنج حاصل از بیماری فرزندان خردسال و کودکان خود هستند.

 امروزه استقبال از کرایو به دلیل کمبود فاکتورهای انعقادی خود بسیار زیاد شده در حالیکه این ماده  نیز در چنین شرایطی  منجر به محدودیت تولید آن شده و از سوی دیگر بیماران هموفیلی برای کاهش تسکین درد و رنج شدید ناشی از بیماریشان به تزریق مواد مخدر روی آورده اند که این امر نیز باعث بروز مشکلات دیگری در روند درمان این بیماران و تهدید کشور در حوزه بهداشت و سلامت عمومی خواهد شد.

لازم به ذکر است: بنیاد امور بیماریهای خاص به دلیل حساسیت موضوع و حاد بودن وضعیت سلامت بیماران خاص کشور در این زمینه از مسئولین و متولیان بهداشت و درمان کشور انتظار اقدامات ویژه و فوری را دارد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.