سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/ فرماندار:

بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاران در سمنان فراهم شده است

فرماندار سمنان با دعوت از سرمایه گذاران برای استفاده از فرصت ها و ظرفیت های جدید در این شهرستان گفت: بستر مناسبی در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و گردشگری در شهرستان سمنان فراهم شده است.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، حسن سعدالدینˈ در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان سمنان در فرمانداری سمنان، ذخایر مهم معدنی نظیر گچ، زئولیت، سلیستین، سولفات سدیم، سنگ لاشه، سنگ گرانیت، باریت و سنگ نمک را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در سمنان دانست.

وی امنیت موجود، استقرار واحدهای صنعتی تولید قطعات خودرو، اتصال شهرک صنعتی به شبکه ریلی کشور و شبکه بین المللی و مساحت دو هزار هکتاری زمین های شهرک صنعتی و استقرار 570 کارگاه و اشتغال 16 هزار نفر در شهرک صنعتی و نیز استقرار بیش از 900 واحد تولیدی بخشی را از جمله توانمندی های این منطقه دانست.

وی تصریح کرد: وجود نیروی کارآمد و متخصص و مراکز علمی و دانشگاهی و آزمایشگاه مجهز و استادان مجرب و پارک علم و فناوری نیز می توانند در بخش تولیدات جدید به سرمایه گذاران کمک نمایند.

سعدالدین موقعیت استراتژیک شهرستان و استان سمنان و همجواری با پنج استان بزرگ و وجود ارتباطات جاده ای و زمین های بلامعارض گسترده حتی خارج از شهرک صنعتی را بخش دیگری از جاذبه های سرمایه گذاری در شهرستان سمنان دانست.

فرماندار سمنان خواستار معرفی بیشتر پتانسیل موجود در شهرستان برای ترغیب بیشتر سرمایه گذاران در این شهرستان شد و اطلاع رسانی نکردن مناسب در این بخش را چالشی مهم در جذب نشدن سرمایه گذاری با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان سمنان بیان کرد.

وی یکی از فرصتهای مهم برای سرمایه گذاران را ورود به بخش صنایع تبدیلی و فرآوری در شهرستان سمنان برای پیشگیری از خام فروشی مواد معدنی شد و گفت: با کمک سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانیم ارزش افزوده این مواد و سرمایه های ملی را چند برابر کنیم.

سعدالدین از تشکیل کمیته کارشناسی برای بررسی مشکلات سرمایه گذاران موجود در این شهرستان خبر داد و گفت: موانع کاری این سرمایه گذاران مرتفع می شود.

فرماندار سمنان گفت: شفاف سازی قوانین و آیین نامه ها و تعامل دستگاه های متولی بستر لازم را برای سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی در شهرستان فراهم می کند که این امر زمینه ساز تحقق منویات مقام معظم رهبری در خلق حماسه اقتصادی و گسترش تولید و اشتغال در شهرستان سمنان است/س

برچسب ها: بستر ، جذب ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.