سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگسازي امروز كودكان، رانندگان آزموده فردا

يك آسيب شناس گفت: فرهنگ سازي براي ترافيك در هر جامعه‌اي بايد از دوران كودكي آغاز شود و براي يادگيري قوانين و مهارت‌هاي اجتماعي ضروري است از الگوهاي رفتاري خاص پيروي كنند.

ابهري آسيب شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: فرهنگ سازي براي ترافيك در هر جامعه‌اي بايد از دوران كودكي آغاز شود و براي يادگيري قوانين و مقررات مهارت‌هاي اجتماعي، حفظ قوانين و رعايت حقوق شهروندان ضروري است كه از الگوهاي رفتاري خاصي پيروي كنند و والدين به عنوان اولين نهاد تربيتي فرزندان در صورت عدم رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي زير بنايي تربيتي آنان را ضعيف مي‌كنند.
وي ادامه داد: آموزش و پرورش دومين نهاد تربيتي كودكان است و وجود هميار پليس در مدارس با استقبال دانش آموزان مواجه شد و با اين طرح دانش آموزان ناظر بر والدين خود هستند  و وقتي مسئولين، والدين و مربيان قواعد و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند كودكان قانون مدار تربيت مي‌شوند.
ابهري در خاتمه خاطر نشان كرد: با توسعه فرهنگ رانندگي به صورت عملي و كاربردي و تهيه فيلم‌ها و سريال‌هاي آموزش مخصوص كودكان و همچنين با گذر از خطوط خط كشي و پل عابر پياده و پارك‌ها و مراكز آموزشي رانندگي در تمام مناطق و شهرها به طور قابل توجهي دركاهش تصادفات رانندگي موثر است./ف
برچسب ها: فرهنگ ، کودکا ، راننده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.