سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

افزایش مراودات و ارتباطات تجاری اردبیل با کشورهای خارجی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بر افزایش مراودات و ارتباطات تجاری با کشورهای خارجی با هدف تقویت سیمای اقتصادی استان اردبیل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ارژنگ عزیزی در دیدار با گروهی از سرمایه‌گذاران خارجی در اردبیل با اشاره به وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اردبیل اظهار داشت: ما آماده‌ایم تا زمینه‌های مساعد را در اردبیل فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند با استفاده از این ظرفیت‌ها وارد اردبیل شده و از داشته‌های این استان به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت را به عنوان دستگاه متولی در جهت استفاده و احصای ظرفیت‌های غیر فعال و تعطیل شده را از زمینه‌های مناسب برای مشارکت سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذار خارجی اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برخی از توانمندی‌های استان اردبیل را برشمرد و در خصوص تضمین سرمایه خارجی، انتقال سرمایه به سایر کشورها، قانون سرمایه‌گذاری خارجی و اینکه در قوانین خودمان نسبت به سرمایه‌گذار خارجی مشکلی نداریم مطالبی را عنوان کرد.

عزیزی گفت: کار اقتصادی منطقه ویژه خودش را دارد و هر فعالیتی باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

سرمایه‌گذار ایتالیایی نیز با ابراز خرسندی از حضور خود در استان اردبیل، این استان را دارای ظرفیت‌های بالا در زمینه‌های مختلف توصیف کرد.

دبیر کارگروه ضمن تشریح عملکرد سه ماهه تجارت خارجی استان در سال جاری بیان داشت: در سه ماهه سال جاری ارزش سیب‌زمینی صادراتی استان در حدود 9/4 میلیون دلار بوده که 23 درصد کل صادرات استان اردبیل و به وزن تقریبی 20 هزار تن و 52 درصد وزن صادرات استان اردبیل بوده است.

عزیزی با اشاره به اینکه اولین محصول وارداتی استان از نظر ارزش مربوط به کائوچو با ارزش تقریباً 1/2 میلیون دلار و تقریباً 26 درصد از کل واردات استان اردبیل می‌باشد، خاطرنشان کرد: کنجاله پنبه دانه و ماشین‌آلات نیز به ترتیب در رتبه دوم و سوم از اقلام وارداتی استان جای می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه مراودات و ارتباطات تجاری در اقتصاد استان نقش اساسی دارد، یادآور شد: با اعزام و پذیرش هیئت تجاری و با برگزاری نمایشگاه در بازار‌های هدف از جمله ترکیه، روسیه، گرجستان و ... می‌توانیم در منطقه نقش خوبی ایفا کنیم که تأثیر آن در اقتصاد استان و کشور مهم خواهد بود/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.