سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راي‌گيري براي انتخاب 3 حقوقدان شورای نگهبان در مجلس/

اسماعيلي: شورای نگهبان نهادی حقوقی و مذهبی است نه سیاسی/ سنگین‌ترین امانت تاریخ بر عهده شورای نگهبان است

عضو فعلي حقوقدان شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مذهبی و حقوقی و نه یک نهاد سیاسی باید مرکز اعتماد همه مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محسن اسماعیلی عضو فعلی حقوقدان شورای نگهبان ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: من در دانشگاه تربیت مدرس در رشته حقوق خصوصی تحصیل کردم و در حوزه نیز تحصیلاتی دارم و اکنون نیز مشغول هستم و دو دوره در شورای نگهبان حضور داشتم.  
 
وی ادامه داد: خواهشمندم با بررسی 12 سال عضویت پیوسته در شورای نگهبان قضاوت دقیق‌تری نسبت به عملکرد یکایک ما داشته باشید و این اطمینان را می‌دهم آنچه که من بین خود و خدا پیمان بستم تا هیچ تخطی نکنم همان پیمانی است که 12 سال قبل در تریبون و مجلس شورای اسلامی اعلام کردم.

عضو فعلی حقوقدان شورای نگهبان افزود: بنده عقاید و گرایش‌های خود را در آراء تاثیر نداده‌ام و مشروح مذاکرات نیز موجود است که می‌توان در این باره قضاوت کرد.

وي گفت:‌ در مقالاتی که داشتم یکی از آرزوهایم این بود که مشروح مذاکرات شورای نگهبان همانند مجلس علنی باشد و موازین و عملکرد اعضای شورای نگهبان مورد قضاوت قرار بگیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه شورای نگهبان یک جایگاه عالی حقوقی و مذهبی دارد و نهاد سیاسی نیست، اظهار داشت: شورای نگهبان باید مرکز اعتماد همه مسئولان و ملت باشد و بتواند اعتماد و آرامش همگان را در مراحل مختلف تامین کند.

وی افزود: اعضای شورای نگهبان باید بی‌طرف باشند نه به این معنا که خنثی باشند، به این معنا که گرایشات خود را در آراء تاثیر نداده و سر سوزنی از حق عبور نکنند چرا که ما نیز اعتقاداتی داریم و بی‌طرفی به معنای نداشتن اعتقادات نیست بلکه به معنای عدم تاثیر گرایش در آرا است.

اسماعیلی با بیان اینکه آرای اعضای شورای نگهبان شرعی و علمی است، گفت: همواره گفته‌ام که مجلس طبق فرموده امام(ره) در راس امور است و اگر روزی در راس امور بودن مجلس تردید شود آن روز روز انحراف از آموزه‌‌های امام(ره) است البته در راس امور بودن مجلس در احترام به نمایندگان تجلی پیدا می‌کند.

وی افزود: به عنوان یک حقوقدان اصل را بر صحت می‌دانم در قانون‌گذاری نیز اصل بر صحت است مگر اینکه ایرادی بر آن وارد باشد و ثابت شود که مصوبه مجلس مغایر با قانون است که در این صورت استثنایی رخ داده است.

اسماعیلی با تاکید مجدد بر اینکه مصوبات مجلس باید بر اساس صحت بررسی شود، افزود: بنده چون خودم را سراپا تقصیر می‌دانم از خطا و تقصیر دیگران تعجب نمی‌کنم.

اين عضو حقوقدان شوراي نگهبان در ادامه گفت: لازم می‌دانم از آقای امیری عضو سابق شورای نگهبان نیز یاد کنم که از همکاران عزیز ما و انسانی عادل، متعادل، شجاع و شریف در حمایت از اسلام، انقلاب اسلامی و قانون اساسی بودند که امیدوارم ایشان که نقششان در شورای نگهبان مهم بود در آینده موفق باشند.

اسماعیلی افزود: به عنوان یک حق اخلاقی لازم می‌دانم از حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی نیز که همواره به بنده ابراز لطف داشته‌اند و همچنین از رئیس و هیئت رئیسه مجلس همواره تشکر کنم.

وی در پايان خاطرنشان كرد: از نمایندگان خواهش می‌کنم اگر قرار است این بار کمرشکن را همچون گذشته بر دوش بنده بگذارند قبل از اینکه نام بنده را در برگه رای بنویسند ابتدا دعا کنند که خداوند ظرفیت و اهلیت را به من بدهد تا بتوانم همانند گذشته با پایبندی به اصول خدمت کنم.

انتهای پیام/


برچسب ها: اسماعیلی ، عضو ، فعلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.