سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تصویب اجرای طرح پهنه بندی در مناطق مستعد معدن استان مرکزی

در جلسه ستاد توسعه و تجهیز بخش معدن استان اجرای طرح پهنه بندی معدن به وسعت 14 هزار و 500 کیلومتر مربع برای توسعه این بخش تصویب شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرگاران اراک بر اساس این مصوبه کار ساماندهی ، شناسایی و رتبه بندی در این مناطق با دقت و حساست بیشتری انجام می شود و هرگونه واگذاری در این مناطق ممنوع می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دبیر ستاد در این جلسه با بیان اینکه اراضی معدنی استان در 6 پهنه تقسیم بندی شده گفت: براساس اجرای این طرح اولویت برنامه های معدنی بر آهن، سرب، روی ، طلا و تنگستن است و بهره برداری اصولی از این منابع بر مبنای این طرح انجام می شود.

زاوشی افزود: سایر مناطقی که در پهنه های شناسایی شده قرار نگرفتند از امروز با شناسایی و اکتشافات این مناطق از طریق مزایده به متقاضیان و معدن کاران واگذار می شود.

واگذاری معادن دارای پروانه اکتشاف و دارای پروانه بهره برداری به متقاضیان و ایجاد تفاهم نامه بین سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اداره کل منابع طبیعی برای واگذاری عرصه های زمین شناسی به متقاضیان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

شعبانی فرد استاندار مرکزی نیز بااشاره به اینکه استان مرکزی از مناطق برخوردار معدنی کشور است پهنه بندی معدنی استان را اساس توسعه علمی این بخش دانست.

وی افزود: اجرای طرح پهنه بندی مناطق معدنی به منظور شناسایی مناطق دارای پتانسیل بالا برای معادن شناسایی شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.