سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شانزدهمین جشنواره كتاب كودك و نوجوان؛

لوح زرین برای قصه‌های شیرین ایرانی

كتاب «گلستان سعدی» از مجموعه قصه‌های شیرین ایرانی برگزیده شانزدهمین جشنواره كتاب كودك و نوجوان در بخش بازنویسی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، فرهادحسن زاده كه بازنویسی این اثر را برعهده داشته‌است، درباره اهمیت دو عنصر وفاداری به متن اصلی و تناسب زبان اثر بازنویسی شده با زبان كودكان اظهار داشت:«وقتی گلستان را ورق می‌زدم متوجه می‌شدم بسیاری از حرفهای سعدی با دنیای بچه‌ها ارتباطی ندارد. به خصوص كه گلستان و بوستان پر از نصیحت است و بچه‌ها هم نصیحت دوست ندارند. بنابراین تلاش كردم بخش‌هایی را انتخاب كنم كه به دنیای بچه‌ها نزدیك باشد.»
وی همچنین با اشاره به تفاوت بازنویسی و بازآفرینی گفت:«در بازنویسی تنها متن را ساده می‌نویسند، اما من در گلستان سعدی بازآفرینی انجام دادم. داستان‌های سعدی به شدت كوتاه هستند و در آنها مفاهیم بسیاری نهفته است. اما بچه‌ها با هیچ یك از این مفاهیم آشنا نیستند. بنابراین از دل هر داستان می‌توانیم چندین داستان بنویسیم.»
حسن زاده ادامه داد:«برای بازآفرینی گلستان سعدی داستان‌های آن را باز كردم و با حجم دادن به آنها، از یك قصه چند خطی یك قصه چند صفحه‌ای ساختم و این درست برعكس كاری است كه سعدی انجام داده‌است.»
گفتنی است در این جشنواره مجموعه «قصه‌ای شیرین ایرانی» از انتشارات سوره مهر لوح زرین بخش تصویرگری و طراحی جلد را نیز به خود اختصاص داد.
شانزدهمین جشنواره ادبیات كودك و نوجوان در روز سه شنبه هجدهم تیرماه در سالن غدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار شد./ي2

برچسب ها: جشنواره ، کتاب ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.