سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ شهرکهای صنعتی خراسان رضوي

مکانی برای سرمایه گذاری148 ميليون دلار خارجی ها

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوي اعلام کرد: هم اکنون 23 طرح صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی با اعتبار 148 میلیون دلار در شهرکهای صنعتی استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،  علي سليماني با بیان این مطلب افزود: از این تعداد 18 طرح صنعتی به بهره برداری رسیده و 5 طرح در مرحله ساخت و ساز با پیشرفت فیزیکی 20 تا 50 درصد است.

وی ادامه داد: با مشارکت سرمایه گذاران خارجی در طرحها و واحدهای تولیدی شهرکهای صنعتی خراسان رضوي، زمینه اشتغال  3309  نفر فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان  به حضور و مشارکت  5  سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی توس اشاره کرد و افزود: این شهرک بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در بین شهرک های صنعتی استان را به خود اختصاص داده است.

سليماني ادامه داد: در شهرکهای صنعتی كاويان و خيام نيشابور نیز به ترتیب 5 و 3 سرمایه گذار خارجی در طرحها و واحدهای صنعتی به فعالیت می پردازند.

وي اظهار کرد: سرمایه گذارانی از کشورهای آلمان، چين، پاكستان، افغانستان در طرح های تولیدی شهرک های صنعتی استان  مشارکت دارند.

سليماني، بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در شهرکهای صنعتی استان به لحاظ کمی را متعلق به سرمایه گذاران چين اعلام کرد و افزود: سرمایه گذاران این کشور در 4 طرح تولیدی در شهرک های صنعتی استان مشارکت داشته اند.

وي  عنوان كرد: انواع كاشي و سراميك، انواع شمش آهن و لوله و پروفيل فولادي، انواع كاغذ، مواد شيميايي، قطعات الكترونيكي، دارو و عصاره هاي گياهي از جمله محصولات تولیدی سرمایه گذاران خارجی در شهرک های صنعتی استان بشمار می رود. /س

 

 

برچسب ها: سرمایه ، گذاری ، میلیون ، دلار ، خارجی ، ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.