سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

گرد و غبار موجب کاهش دید افقی نواحی غربی مرزی استان کرمانشاه شد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه هوای غبار آلود که چند روزی است نواحی مرزی غربی این استان را فرا گرفته است امروز یکشنبه هم موجب کاهش دید افقی در این مناطق شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ایرج محمودی گفت: هم اکنون دید افقی در شهرستان مرزی قصرشیرین هفت هزار متر، سرپل ذهاب چهار هزار متر و بخش مرزی سومار نیز هفت هزار متر است که از میزان استاندارد یک هوای سالم (10هزار متر)، کمتر است.

وی اظهار کرد: دمای فعلی هوای قصرشیرین 32 درجه سلسیوس بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش داشته و خنک تر شده ولی پیش بینی می شود در گرمترین ساعت دمای هوای امروز قصرشیرین به 43 درجه سلسیوس بالای صفر برسد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه اضافه کرد: براساس بررسی آخرین نقشه ها و داده های هواشناسی، بتدریج از اواخر وقت امروز از میزان غبار موجود در جو استان کاسته خواهد شد.

محمودی گفت: بدنبال این شرایط جوی، از فردا تا اواسط هفته هوای استان صاف و در بعضی ساعات همراه با وزش باد است ولی در برخی نقاط بویژه نواحی مرزی با احتمال غبار رقیق پیش بینی می شود ضمن اینکه انتظار داریم دمای روزانه هوا در این مدت بتدریج روندی افزایشی داشته باشد.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه قصرشیرین نتیجه وزش باد شدید در بیابان های کشور عراق است که پس از مدتی از طریق باد وارد آسمان شهرهای مرزی کشورمان شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، گرد ، غبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.