سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع مصر درخواست سیا برای دیدار حضوری را رد کرد

وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح مصر با ابراز ناراحتی از دخالت‌های کاخ سفید در امور مصر، در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس سازمان اطلاعات آمریکا، درخواست سیا را برای دیدار حضوری نپذیرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) پیشتر در یک تماس تلفنی از عبدالفتاح السیسی، وزیردفاع مصر خواسته بود تا درخصوص تحولات و حوادث کنونی مصر، با هم دیدار داشته باشند اما السیسی با ابراز عصبانیت و ناراحتی خود از تلاش‌های دولت آمریکا و دخالت دستگاه‌های اطلاعاتی گوش به فرمان آن در امور مصر، تاکید کرد: "حاکمیت مصر خط قرمز ماست."
"خبرگزاری مسکو" به نقل از السیسی اعلام کرد: مصر هرگز زیربار هیچ گونه دیکتاتوری و زورگویی نمی‌رود و نهادهای نظامی مصر نیز دور از کودتا هستند و ما به دنبال معامله و توافق با هیچ کس نیستیم. این خود مردم هستند که تصمیم‌شان را می‌گیرند.
السیسی در ادامه با لحن تندی گفت: "رئیس جمهور حکومت می‌کند نه نهادهای نظامی."
فرمانده نیروهای مسلح مصر افزود: موسسه‌های نظامی در مصر هرگز اجازه دخالت‌ به هیچ کس را در امور کشور نمی‌دهند و تحولات اداره کشور مصر را بررسی نمی‌کنند؛ نهادهای نظامی پشتیبان مصر هستند و رابطه‌ای با سیاست ندارند.
السیسی با تاکید بر اینکه از ادامه تماس‌های دولت آمریکا با مسئولان دولت سابق و رهبران اخوان‌المسلمین عصبانی و خشمگین است، از دولت این کشور خواست تا دست از حمایت خود از اخوان بردارد.
وی خاطرنشان کرد: ارتش مصر هیچ کس را تعقیب نمی‌کند و این دستگاه قضایی است که در این باره تصمیم می‌گیرد و ارتش متعلق به همه شهروندان مصری است.
عبدالفتاح السیسی درباره کمک‌های آمریکا به مصر نیز گفت: این کمک‌ها دیگر به ما ربطی ندارد و پرونده روابط مصر و آمریکا، معاهده‌های امضا شده میان آنها و تمام همکاری‌ها مربوط به ریاست جمهوری است و رئیس جمهور منتخب مردم به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.
هم‌زمان سفارت آمریکا در قاهره، پایتخت مصر بیانیه‌ای صادر کرد که در آن قاطعانه صحت مطالب اعلام شده از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر آمادگی نیروهایی آمریکایی برای جنگ دریایی با مصر را رد کرد و این اطلاعات پیرامون حضور نظامی آمریکا در منطقه را "ادعاهایی دروغین" دانست.









برچسب ها: بین الملل ، مصر ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.