سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

فناوریهای مختلف برای شبکه های ارتباطی

یک کارشناس فروش محصولات رایانه ای، گفت: امروزه برای شبکه های ارتباطی فناوریهای مختلفی وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


معراج هلشی گفت: وقتی عبارت شبکه و شبکه‌سازی شنیده می‌شود یا نگاهمان به ابزارها و محصولات شبکه‌ای می‌افتد، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، شبکه‌سازی در ادارات و سازمان‌ها و در نهایت، مودم و روتر دسترسی به اینترنت در خانه است، اما همان‌طور که از یک کامپیوتر می‌توان هم در امور اداری و هم برای سرگرم شدن و بازی‌کردن استفاده کرد، از تجهیزات شبکه و استانداردهای آن نیز می‌توان برای سرگرمی و پایه‌ریزی پلتفرمی برای انتقال صدا و تصویر به خوبی بهره برد.

وی افزود: برای انجام این کار یک استاندارد به نام dlna معرفی شده تا دستگاه‌های مختلف براساس آن بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

هلشی تصریح کرد: Dlna یا Digital Living Network Alliance سازمانی است که در سال 2003 توسط سونی پایه‌گذاری شد تا یک راهنما و دستورالعملی واحد برای به اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال از جمله موسیقی، عکس و ویدئو را بین دستگاه‌های مختلفی همچون کامپیوتر، تلویزیون، پرینتر، دوربین، گوشی‌های هوشمند و... فراهم کند.

وی یادآور شد: البته سونی ابتدا از نام Digital Home Working Group برای این استاندارد استفاده کرده‌ بود که پس از یک سال به نام فعلی آن تغییر یافت.

این کارشناس فروش محصولات رایانه ای، گفت: بیش از 200 شرکت مهم سازنده محصولات دیجیتال و تجهیزات شبکه در این سازمان عضو هستند. با این حال، شرکت Apple از حضور در این سازمان سر باز زده و از پروتکل خاص خود که Digital Audio Access Protocol نام دارد، استفاده می‌کند. این استاندارد در ویژگی AirPlay و AirPrint دستگاه‌های اپل مورد استفاده قرار گرفته و به dlna همخوانی ندارد.

هلشی تصریح کرد: در dlna سعی شده از فناوری‌ها و امکانات موجود برای مدیریت و دسترسی به محتوا استفاده شود. تا ابتدای سال 2011 بیش از نه هزار وسیله توانستند نشان dlna Certified را دریافت کنند و پیش‌بینی می‌شود در حال حاضر، بیش از 400 میلیون دستگاه در دست کاربران وجود دارد که دارای این نشان هستند. در استاندارد dlna سه گروه کلی تعریف شده و دوازده دستگاه مختلف در میان این سه گروه قرار می‌گیرند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، شبکه ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.