سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايلام/

وقتی غریبه از آشنا عزیزتر می‌شود

ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ایلام ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است اما حوزه فرهنگ در کشور و خصوصاً استان ایلام ضعیف‌تر از دیگر حوزه‌ها است و این موضوع باید بیشتر مورد توجه مسئولان باشد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از بدو بازگشایی مرز مهران در جنوب استان ایلام بارها از سوی مسئولان امر از جمله استانداران سابق و نمایندگان مجلس سخنان بسیاری پیرامون ایجاد دفتر کنسولگری عراق در ایلام مطرح شده است.

تا حدودی نیز مسئولان سابق استان در حوزه‌های ذکر شده موضوع را پیگیری کرده اما نتیجه مطلوبی در این راستا حاصل نشد.

اما با تلاش محمود عباس‌زاده مشگینی استاندار ایلام و احمد شوهانی نماینده مردم ایلام و دیگر مسئولان مرتبط با موضوع از کانال‌های مختلف این موضوع پیگیری شد.

در نهایت در سفر قشقاوی معاون وزیر امور خارجه به استان ایلام وعده نهایی ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه به عنوان پیش درآمد تقاضای اصلی مسئولان استان مبنی بر ایجاد کنسولگری عراق در ایلام داده شد و قرار شد در نخستین فرصت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه برای پیگیری امورات بین دو کشور ایران و عراق در ایلام تاسیس شود.

بر این اساس ایجاد دفتر کنسولگری عراق در ایلام نیز موکول به درخواست مسئولان عراقی شد و مسئولان امر در کشور اعلام کردند اگر مسئولان عراقی در این زمینه درخواستی ارائه کنند در نخستین فرصت با درخواست آنان موافقت خواهد شد.

طی روزهای گذشته با خبر شدیم که مقدمات امر تاسیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان ایلام فراهم شده و بخشی از مکان فعلی فرهنگسرای جوان ایلام نیز به این امر اختصاص داده شده است.

استان ایلام از بدو تاسیس تاکنون که بیش از قرن‌ها می‌گذرد تاکنون حتی یک فرهنگسرا نداشته و تنها در دولت گذشته که تمام تلاش خود را معطوف فعالیت‌های فرهنگی در کشور کرد و شعار فرهنگی را سر داد استان ایلام صاحب یک ساختمان فرهنگسرا شد و از فرهنگسرا تنها تابلوی آن نصب شد.

همه مردم به‌ویژه اصحاب فرهنگ و هنر استان ایلام منتظر بودند با تخصیص اعتبارات ویژه زمینه تحقق تنها فرهنگسرای استان ایلام فراهم شود و با تجهیز این مکان، فرهنگسرا به عنوان یک ضرورت عملاً کار خود را آغاز کند.

اما مطلع شدیم که باید به‌زودی تابلو پر طمطراق نمایندگی وزارت امور خارجه بر سر درب این فرهنگسرا نصب شود.

گفتنی است، با تقدیر از تلاش مسئولان امر در پیگیری‌های مجدانه برای تاسیس این نمایندگی انتظار می‌رود بنا بر مطالبه به حق مردم، جوانان و اهالی فرهنگ، مکان دیگری برای این مجموعه فرهیخته (نمایندگی وزارت امور خارجه) در نظر گرفته و با تلاش دیگری زمینه تجهیز این فرهنگسرا فراهم شود.

شاید نتوان گفت کدام موضوع بر دیگری ارجحیت دارد اما هر کدام (فرهنگسرا و نمایندگی وزارت امور خارجه) از ضرورت‌های استان ایلام محسوب شده و باید به هر دو توجه شود اما با توجه به این‌که حوزه فرهنگ در کشور و استان ایلام ضعیف‌تر از دیگر حوزه‌ها است انتظار می‌رود مسئولان فرهنگ‌دوست و دلسوز حوزه فرهنگ استان ایلام زمینه تلاقی این دو مقوله را در یک ساختمان فراهم نکنند./ج1

برچسب ها: ایلام ، غریبه ، تاسیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.