سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با یک تازه‌مسلمان آمريكای: منطق اسلام مرا جذب و هدايت كرد

اسكار در پاسخ به اين سؤال كه «چگونه با وجود ايران هراسی، به ايران آمديد و در اين كشور ساكن شديد»می گوید: من اهل مطالعه هستم، بنابراين زمانی كه در السالوادور بودم، تبليغات عليه ايران بر من تأثير نمی گذاشت و من پس از مطالعه زياد توانستم راهم را پيدا كنم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  من عشق و ارادت خاصی به حضرت زهرا(س) دارم و در تاريخ اسلام زندگينامه و فداكاری های ايشان ذكر شده و اين بانوی بزرگوار بهترين الگوی مادران مسلمان است.

اسكار، تازه مسلمان كشور السالوادور در آمريكای لاتين شب گذشته، 21 تير، در نشست بخش ره‌يافتگان بيست‌و‌يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كه به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب گفت: رابطه خانوادگی ايرانی‌ها برای من خيلی جالب است، در ايران احترام به بزرگ‌ترها و پدر و مادر يك اصل است، در حالی كه در كشور ما اين نوع احترام معنا ندارد و فرزندان از سن 17 سالگی از خانواده جدا می‌ شوند و 3 ماه يك بار آن هم از طريق تلفن با خانواده هايشان ارتباط برقرار می‌كنند.



اسكار كه پس از تشرف به اسلام نامش را به «مصطفی» تغيير داده است، در پاسخ به اين سؤال كه «چگونه با وجود ايران هراسی، به ايران آمديد و در اين كشور ساكن شديد»، افزود: من اهل مطالعه هستم، بنابراين زمانی كه در السالوادور بودم، تبليغات عليه ايران بر من تأثير نمی گذاشت و من پس از مطالعه زياد توانستم راهم را پيدا كنم.

اين تازه مسلمان السالوادوری درباره شرايط و محدوديت های تبليغ در كشورش تصريح كرد: زندگی مسلمانان كشور من راحت نيست، زيرا السالوادور رابطه نزديكی با ايالت متحده آمريكا دارد، كشور من با كشورهای حاشيه خليج فارس ارتباط ندارد و تبليغ دين اسلام در اين بخش از آمريكای لاتين مستقيم و به راحتی امكان پذير نيست.

وی ديدار با مقام معظم رهبری و زيارت مشهد مقدس را بهترين خاطره خود پس از تشرف به اسلام دانست و انگيزه خود از تشرف به اسلام را اين گونه تبيين كرد: اسلام منطق دارد و من به خاطر همين ويژگی به اين دين نزديك شده و درباره آن 3 سال مطالعه كردم و به عنوان اولين مسلمان كشور السالوادور از مسيحيت كاتوليك به اسلام و مذهب شيعه گرويدم.

اسكار در پاسخ به سؤال يكی از حاضران مبنی بر اين كه «زمانی كه مشكلات زيادی داشته باشی و احساس غربت كنی، چگونه رفتار می كنی كه به آرامش برسی؟» خاطرنشان كرد: ايمان قوی داشته باشی، مشكلات اهميتی ندارد و احساس غربت نمی كنی و من نيز از آن دسته آدم هايی نيستم كه خيلی زود از مشكلات خسته شوم و يا به خاطر دوری از خانواده احساس غربت كنم.

اين تازه مسلمان آمريكای لاتين در پاسخ به اين سؤال كه چرا مذهب شيعه را پس از تشرف به اسلام انتخاب كرده است، يادآور شد: من در ابتدا فكر می كردم مسلمانان يك گروه و مذهب هستند، اما بعدها كه مطالعه كردم، به چند تا كلمه عربی همچون «اهل بيت» رسيدم كه معنی آن را نمی دانستم، پس از جست و جو در اينترنت متوجه شدم كه يگ گروه از مسلمانان سنی و يك گروه شيعه يعنی پيروان اهل بيت(ع) هستند كه ضد ظلم هستند و پس از تحقيقات زياد سرانجام به مذهب تشيع گرويدم.

وی در پايان حضرت زهرا(س) را بهترين الگوی زنان مسلمان دانست و تأكيد كرد: من عشق و ارادت خاصی به حضرت زهرا(س) دارم و در تاريخ اسلام زندگينامه و فداكاری های ايشان ذكر شده و اين بانوی بزرگوار بهترين الگوی مادران مسلمان است.

السالوادور (El Salvador) كشوری است در آمريكای مركزی. پايتخت آن «سان سالوادور» است. اين كشور كوچك در جنوب آمريكای شمالی قرار دارد و به دريا هم راه دارد. السالوادور توسط كشورهای هندوراس، گواتمالا و همچنين خليج فونسكا و اقيانوس آرام در برگرفته شده است.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.