سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مورالس: آمريکا ايميل مقام هاي ارشد بولیوی را هک کرده/ من ایمیلم را بستم

"اوو مورالس" رئیس جمهوری بولیوی با اعلام این که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ایمیل های مقام های ارشد بولیویایی را هک کرده‌است گفت ایمیل خود را بسته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، "مورالس" گفت: در نشست اخیر کشورهای منطقه مرکوسور در مونته ویدئو از جاسوسی دولت آمریکا از اطلاعات شخصی کاربران ایمیل با خبر شده است.

وی گفت: عناصر اطلاعاتی آمریکا به ایمیل بیشتر مقام های ارشد بولیوی دسترسی پیدا کرده اند .
 
مورالس افزود: به من توصیه شد از ایمیل خود استفاده نکنم . من به این توصیه عمل کردم و ایمیلم را بستم.
 
افشای برنامه های جاسوسی گسترده دولت آمریکا باعث ناراحتی دوستان و دشمنان دولت آمریکا شد و سران کشورهای آمریکای لاتین به شدت از آمریکا انتقاد کردند.

کشور بولیوی به همراه ونزوئلا و نیکاراگوئه به ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که اسنادی را در مورد برنامه های جاسوسی آمریکا منتشر کرده پشنهاد اعطای پناهندگی ارائه کرده است.

هکتور تیمرمن وزیر امور خارجه آرژانتین در اجلاس مرکوسور گفت برنامه شنود دولت آمریکا شامل بیش از یکصد تن از مقام های کشورش نیز می شود .

اسنودن در آمریکا به اتهام افشای اطلاعات طبقه بندی شده تحت تعقیب قرار دارد .

مقام های آمریکایی گفته اند افشای اطلاعاتی که اسنودن در اختیار دارد امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند. مقام های آمریکایی اصرار دارند برنامه های شنود کاملا قانونی هستند و تا کنون از دهها مورد حمله تروریستی جلوگیری کرده است.


برچسب ها: مورالس ، بولیوی ، هک ، ایمیل ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.