سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه فراکسیون فرهنگیان مطرح شد

معیارهای مطرح در ارتباط با انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت آینده

جلسه فراکسیون فرهنگیان با هدف تعیین معیارها و شاخص‌های وزیر آموزش و پرورش دولت آینده تشکیل شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، جلسه فراکسیون فرهنگیان با هدف تعیین معیارها و شاخص‌های وزیر آموزش و پرورش دولت آینده تشکیل شد.

نقوی حسینی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و نقش نظام تعلیم و تربیت کشور و ضرورت توجه ویژه دولت جدید به آموزش و پرورش، معیارها و ویژگی‌های مورد نظر فراکسیون در مورد وزیر آموزش و پرورش دولت آینده از سوی اعضای محترم مطرح شد. وی افزود: مهمترین انتظارات فراکسیون فرهنگیان از رئیس‌جمهور منتخب آقای دکتر روحانی در انتخاب وزیر آینده آموزش و پرورش عبارت است از رعایت مشی اعتدال مورد نظر رئیس‌جمهور منتخب در انتخاب وزیر مورد نظر و پرهیز از انتخاب افرادی که مشهور به جناح‌گرایی و گروه گرایی هستند، انتخاب فردی که از بدنه آموزش و پرورش باشد، معلمی کرده باشد. در آموزش و پرورش مدیریت کرده باشد، مقبول جامعه فرهنگیان باشد. دارای سطح تحصیلات بالایی باشد،به سند تحویل بنیادین اعتقاد راسخ داشته باشد و عزم لازم برای اجرای آن را داشته باشد، عدالت آموزشی و پرهیز از سیاست زدگی در آموزش و پرورش را محور فعالیت‌های خود قرار دهد،عالم به فلسفه آموزش و پرورش اسلامی باشد و نهادهای اساسی تعلیم و تربیت مثل امور تربیتی و پرورشی، تعلیم معلم و دانشگاه فرهنگیان و رتبه‌بندی معلمان را در اولیت کاری خود قرار دهد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان در ادامه گفت: فراکسیون فرهنگیان وزارت آقای حاجی‌بابایی را در کل مثبت ارزیابی کرده و معتقد است علی رغم وجود ضعف‌ها و مشکلات، آقای حاجی‌بابایی وزیر معتدل و موفقی است. وی همچنین گفت که اعضای فراکسیون فرهنگیان مصمم هستند رئیس جمهور منتخب را در انتخاب و معرفی وزیر آموزش و پرورش یاری کند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه فراکسیون فرهنگیان وسیعترین فراکسیون صنفی مجلس است، گفت: فراکسیون سعی می‌کند در انتخاب وزیر آینده آموزش و پرورش با کمیسیون آموزش و تحقیقات که کمیسیون تخصصی مربوطه است هماهنگی لازم را انجام دهد. وی گفت که اعضای فراکسیون به شدت نگران رسوخ افراط و تفریط و سیاست زدگی در آموزش و پرورش است و نگرانی خود را در رأی اعتماد حتماً لحاظ خواهد کرد.

وی تصریح کرد:تعامل مثبت و سازنده دولت و مجلس و آمادگی چنین تعاملی در دولت و مجلس در حال حاضر قطعاً به انتخاب وزیری مکتبی، توانمند و متخصص برای آموزش و پرورش خواهد انجامید که نقاط قوت فعلی را قوی‌تر ادامه دهد و نقاط ضعف را نیز از بین ببرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.