سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرم ويتامين جايگزين ويتامين نيست

ويتامين از طريق كرم جذب پوست نمي شود اين نوع تبليغات كذب محض است بهترين منبع ويتامين خوراكي هاي طبيعي است.

زهرا حلاج متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه كرم هاي ويتامينه در شادابي پوست بي تاثير است خاطرنشان كرد: چنين ويتامين هايي در كرم وجود ندارد و اگر هم باشند جذب پوست نمي شوند و بهترين منبع جذب ويتامين مصرف ميوه و خوراكي هاي طبيعي است.

وي با بيان اينكه كرم هاي ضدآفتاب مي تواند تأثيراتي مثبت در مقابل خطرات آفتاب سوختگي و سرطان هاي پوستي داشته باشند تصريح كرد: كرم هاي ضدآفتاب بايد يا فواصل زماني مرتب و به ميزان كافي استفاده شود چرا كه اگر به مراتب و ميزان كافي و درست استفاده نشود تأثيري در حفاظت پوست در مقابل آفتاب ندارد.

اين متخصص پوست و مو خاطر نشان كرد: هر نيم ساعت قبل از خروج از منزل بايد كرم به اندازه كافي در مقابل قسمت هايي كه در معرض نور‌آفتاب قرار دارند پوشانده شود و هر 2 الي 3 ساعت يكبار در مواقعي كه بدن عرق مي كند و يا شستشو صورت مي گيرد تكرار شود.

حلاجي در مورد استفاده از كرم هاي آرايشي و كرم پودرها اظهار داشت: استفاده از اين كرم ها تأثيرات مخربي بر سلامت پوست ندارد در مواردي كه كرم هاي چرب به مدت طولاني استفاده شود كه ممكن است باعث ايجاد جوش صورت و يا آكنه شود.

حلاجي در مقايسه بين ماسك هاي صورت طبيعي ، مصنوعي خاطر نشان كرد: به طور كلي نمي توان گفت: كار ماسك هاي طبيعي بهتر است يا ماسك هاي مصنوعي اما ماسك صورت تأثير چنداني در شادابي پوست ندارد.

وي با بيان اينكه در بسياري از مواقع ماسك هاي مصنوعي مي توانددر برخي از افراد كاربرد مفيدي داشته باشد يادآور شد: تأثير 2 ساعته در پوست دارد و بيشتر در آرايشگاه ها از آن استفاده مي شود و پزشكان خيلي استفاده از اين محصول را توصيه نمي كنند و بهتر است براي شادابي پوست ويتامين ها طبيعي و خوراكي جذب بدن است.//ع2
برچسب ها: کرم ، ویتامین ، آرایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.