سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كودكان در دنيا 6 تا 8 بار در سال دچار حمله اسهال حاد مي شوند

در برخي از مناطق دنيا به علت وضعيت و شرايط نامناسب بهداشتي، كودكان 6 تا 8 بار در سال دچار حمله اسهال حاد مي شوند كه اين موضوع خطر مرگ كودكان را افزايش مي دهد.

عباسعلي ملكشاهي متخصص بيماري هاي عفوني در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: با وجود كاهش موارد ابتلا و مرگ و مير ناشي از بيماري هاي عفوني در سطح دنيا، اما همچنان اين بيماري ها با آمار بالايي از ابتلا و مرگ و مير همراه هستند.

وي گفت: اسهال از جمله بيماري هايي است كه همچنان شيوع بالايي در كودكان دارو و بر طبق برخي از آمارها، جزء سه عامل اصلي مرگ و مير كودكان محسوب مي شود.

وي با اشاره به ابتلاي بالاي كودكان به ويژه كودكان زير 5 سال به اسهال حاد در دنيا، تاكيد كرد: در برخي از مناطق دنيا به علت وضعيت و شرايط نامناسب بهداشتي، كودكان 6 تا 8 بار در سال دچار حمله اسهال حاد مي شوند كه اين موضوع خطر مرگ كودكان را افزايش مي دهد.

ملكشاهي يادآور شد: بهبود وضعيت بهداشتي به ويژه بهداشت محيط، ارتقاي سطح سواد مادران و آموزش مداوم، بهبود سطح دسترسي به خدمات و مراقبتهاي بهداشتي و بهبود وضعيت تغذيه كودكان، از جمله راهكارهايي است كه براي كاهش خطر ابتلا و مرگ و مير ناشي از اسهال حاد پيشنهاد شده است./ع2
برچسب ها: اسهال ، کودک ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.