سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازنگری در برنامه راهبردی صنعت معدن و تجارت به منظور بهبود مستمر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تغییر پارامتر ها طی 8 سال گذشته گفت: بهبود مستمر و تكميل برنامه ها ، و نيز ابلاغ ماده 150 قانون برنامه پنجم توسعه از جمله دلايل بازنگری و رونمایی این برنامه راهبردی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،علیرضا شجاعی امروز در نشست خبری از تدوين مجموعه قوانين صنعت ، معدن و تجارت خبر داد و گفت : اين مجموعه در قالب كتابي چند هزار صفحه اي به زودي منتشر مي شود.

معاون وزیر صنعت در خصوص  ویژگی های برنامه راهبردی وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: تغيير پارامترها نسبت به 8 سال پيش  و برنامه هاي بلند مدت بخش صنعت ،  معدن و تجارت باعث شد كه در اين برنامه بازنگري هايي صورت بگيرد .

وی ادامه داد: بهبود مستمر و تكميل برنامه ها ، و نيز ابلاغ ماده 150 قانون برنامه پنجم توسعه  از جمله دلايل  رونمايي این برنامه راهبردی است و  اين قانون وزارت صنعت ، معدن و تجارت را موظف مي كند كه به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله و در قالب تدوين راهبرد در زير بخشهاي برگزيده صنعت و معدن برنامه را تدوين كند تا نرخ رشد بخش صنعت افزايش يابد.

شجاعی با اشاره به اینکه تدوین این برنامه در راستای رشد بخش صنعت بوده است گفت: اسناد بالادستي از جمله ابلاغيه مقام معظم رهبري در سياستهاي صنعتي و نيزتصويب قوانين جديد 8 سال اخير ، واگذاري هاي اصل 44 و كاهش تصدي گري ها را از ديگر عواملي است كه باعث شدند برنامه راهبردي در اين زمان براي اجرا ابلاغ شود.

معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت اظهارداشت : در يكي از بخشهاي برنامه راهبردي بر بررسي هاي تطبيقي تاكيد شده است و لازم است بررسي هاي تطبيقي با برنامه هاي راهبردي كه در دنيا و به خصوص كشورهاي همسايه وجود دارد صورت گيرد.

به گفته وي ساختار وزارت صنعت ، معدن و تجارن نيز متناسب با برنامه راهبردي طراحي و آماده شده است.

شجاعي با بيان اينكه ورود جدي وزارتخانه به حوزه خدمات سالهاست مغفول مانده اضافه كرد : 5 پيشران توسعه آينده ايران به حوزه خدمات بر مي گردد و متولی آن بايد در وزارت صنعت ، معدن و تجارت باشد.

وي افزود : بسته سياستي - نظارتي سرمايه گذاري در حال تدوين است و چند بخش جدي مبتني بر دستورالعمل سرمايه گذاري سال قبل دارد و بر اين اساس اولويتهاي سرمايه گذاري بازنگري شد و پيشرانهاي توليد و تجارت و اولويتهاي اين بخش ديده شده است.

شجاعي اظهار اميدواري كرد كه در تعامل با صندوق توسعه ملي ، بانك ها ، استانداران و نمايندگان مجلس اين سند ابلاغ شود .

اين مقام مسئول اظهار كرد : يكي از وظايف ستاد برنامه راهبردي اين است كه ديماه هر سال پيشنهادات را مورد بررسي قرار ميدهد و اگر امكان داشت اعمال كند اما اگر حجم اعداد و ارقام تغيير كرده باشد بايد بازنگري صورت گيرد.

وی درادامه درخصوص واگذاری ناگهانی زمین‌های نمایشگاه بین المللی تهران به صدا و سیما گفت: این بحث از چند سال پیش مطرح بود و نمایشگاه بین المللی در فهرست واگذاری قرار گرفته بود.

شجاعی افزود: البته نمایشگاه بین‌المللی تهران دارای نقش حاکمیتی است و در همین حال ایران در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها تعهداتی به کشورهای دیگر دارد و بهتر است در واگذاری زمین‌های نمایشگاه به صدا و سیما تعهدی بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: قرار بود ابتدا نمایشگاه پرند ساخته شود و نمایشگاه تهران به آنجا منتقل شود این درحالی است که نمایشگاه پرند هنوز آماده سازی نشده است. بنابراین بهتر است واگذاری نمایشگاه تهران در شرایط کنونی انجام نشود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:‌ آن طور که من در اخبار شنیده‌ام واگذاری زمین‌های نمایشگاه تهران به صدا و سیما هنوز به طور قطعی تصویب نشده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، صنعت ، تجارت ، برنامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.