سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منیژه حکمت:

فیلم‌های کودک و نوجوان برای کودکان باشد نه درباره آنها/بخش خصوصی فعال شود

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شهر موش‌ها ۲» گفت: فعالیت و مشارکت بخش خصوصی سینمای ایران، می‌تواند در اوج‌گیری سینمای کودک و رونق بیشتر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تاثیرگذار باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به نقل از خبرگزاری تسنیم، منیژه حکمت تهیه‌کننده سینما،در خصوص جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: با توجه به اینکه مخاطب اصلی ما در این جشنواره، کودکان هستند، بنابراین ملزم هستیم تا فیلم‌هایی در شأن کودکان بسازیم تا با کشاندن آن‌ها به سالن‌های سینما، در کنار ایجاد لحظات مفرح، بتوانیم چیزی هم به آموخته‌های آن‌ها اضافه کنیم.

این تهیه‌کننده که این روزها در حال پیش تولید «شهر موش‌ها۲» است، در ادامه افزود: اگر حجم زیادی از فیلم‌هایی که در ژانر کودک و نوجوان ساخته می‌شود، برای کودک نباشد بلکه درباره کودک باشد، طبیعی است که شاهد صف‌های طولانی برای دیدن فیلم‌ها نباشیم و این اتفاق بسیار بدی خواهد بود. به نظرم اگر فیلم‌هایی نظیر«شهر موش‌ها» تولید شود و در جشنواره فیلم کودک حضور داشته باشد، این می‌تواند رونق را سریع‌تر به سینمای کودک بازگرداند.

حکمت که در ساخت فیلم‌های کودکانه‌ای چون «گربه آوازه‌خوان» و «شاخ گاو» همکاری داشته،  همچنین یادآور شد: باید به نکته دیگری نیز توجه داشت که بخش خصوصی باید فعالیت بیشتری در زمینه سینمای کودک داشته باشد و در راه برپایی جشنواره نیز مشارکت کند تا در کنار بخش دولتی بتوانند این جشنواره را در سطح بین‌المللی ارتقا دهند.
حکمت در ادامه افزود: مدیران و متولیان سینمای کودک باید در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره بین‌المللی بیاندیشند تا فیلم‌های کودک با دیده شدن در این جشنواره، بتوانند به جشنواره‌های خارجی هم راه پیدا کند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.