سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افزايش توليد تخم مرغ با استفاده از مديريت برنامه هاي نوري

بخش تحقيقات علوم دامي ايستگاه ملکان، موفق به افزايش توليدتخم مرغ با استفاده ازمديريت برنامه هاي نوري گردید.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه ايستگاه تحقیقاتی ملکان با دارا بودن 67 هكتار از اراضي بسيار مستعد منطقه، يكي از ايستگاه هاي كاملا فعال در مباحث تحقيقاتي (پرورش و توليد غاز، باغباني و زراعت) و درآمد زايي مي باشد گفت: هم اینک در زمينه تحقيقات غاز، با توجه به دستيابي به جمعيت اصلاح شده غاز در اين ايستگاه، طرح هاي تحقيقي و ترويجي حاوي يافته هاي قابل انتقال در حال اجرا مي باشد و در برنامه هاي آينده در نظر است تا كه نسبت به ترويج "استفاده از نهاده هاي ارزان قيمت همانند سيلاژ ذرت در تغذيه غاز" برنامه ريزي هاي عملي با همكاري سازمان جهادكشاورزي استان صورت پذيرد.

منیری فر با بیان اینکه بخش تحقيقات علوم دامي در اين ايستگاه، موفق به " افزايش توليد تخم با استفاده از مديريت برنامه هاي نوري" شده است افزود: انجام این تحقیقات به عنوان يكي ديگر از موفقيت هاي اين ايستگاه محسوب مي شود .

منیری فر با بیان اینکه كلكسيون انگور ايستگاه ملكان با دارا بودن 91 رقم و كلن محلي و چند رقم خارجي يك كلكسيون كم نظير در سطح استان مي باشد كه فاقد هر نوع آفت و بيماري بوده وداراي محصولات ارگانيك مي باشد ادامه داد: همچنين در سال جاري نست به توسعه اين كلكسيون و جمع آوري كليه ارقام و ژنوتيپ هاي انگور استان فعاليت هاي كاملا مستمري با همكاري بخش نهال و بذر صورت خواهد پذيرفت.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: همچنين برنامه‌هاي اصلاح خاك ايستگاه ملكان نيز از سوي محققان مركز و ايستگاه در حال تدوين و نهايي شدن مي‌باشد.
گفتنی است :ايستگاه تحقيقات ملكان در سال 1372 جهت انجام امور تحقيقاتي مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان آذربايجان شرقي در مورد غاز و همچنين گياهان دارويي و صنوبر تاسيس شده است. مساحت ايستگاه 76 هكتار ميباشد و در 8 كيلومتري شهر ملكان در نزديكي روستاي لكلر در طول شرقي 46 درجه و 4 دقيقه و عرض شمالي 37 درجه و 8 دقيقه واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دريا 1285 متر و نزديكترين رودخانه به ايستگاه رودخانه مردق بوده كه فاصله آن تا ايستگاه 5 كيلومتر است. /س
برچسب ها: افزایش ، تولید ، تخم مرغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.