سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

250 روستای استان چهارمحال و بختیاری با بحران کم آبی مواجه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 250 روستای استان چهارمحال و بختیاری با بحران شدید آب و مشکل تامین آب شرب مواجه است.

قاسمعلی خدابخشی، در جلسه بررسی مشکلات آب روستایی شهرستان لردگان افزود: از 250 روستای بحرانی استان که مشکل تامین آب شرب دارد، 113 روستا در شهرستان لردگان است.
وی، پراکندگی روستاها، خشکسالی های متمادی سال های 85 تا 91، ضعف مشارکت مردم در طرح ها و کمبود منابع مالی را مهمترین موانع برای تامین آب شرب مورد نیاز روستاهای شهرستان لردگان برشمرد.
خدابخشی تصریح کرد: عملیات اجرایی 21 مجتمع آبرسانی در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده و اجرای آن ها در صورت تخصیص اعتبار میسر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری، در خصوص مجتمع منطقه اوره که سال گذشته کلنگ آن زده شد نیز گفت: این مجتمع جز اولویت های کاری این شرکت قرار گرفته و در صورت تامین منابع مالی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی افزود: به علت نبود منابع مالی، امکان هیچ اقدامی برای رفع مشکلات آب شرب مردم این مناطق روستایی مقدور نیست.
فرماندار شهرستان لردگان نیز گفت: با وجود رودخانه و چشمه های فراوان در این شهرستان 113 روستای آن فاقد آب آشامیدنی است.
علی زاهدی، از مسئولان کشوری و استانی خواست با وجود رودخانه های ارمند، خرسان، سندگان و لردگان و چشمه هایی نظیر چشمه سفید، آتیشگاه، پروز و سندگان، برای تامین آب شرب روستاهای این شهرستان کوتاه و بلند مدت چاره ای بیندیشند.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری، آب شرب 83 هزار و 54 خانوار روستایی را تامین می کند./س
برچسب ها: روستا ، کم آبی ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.