سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

آغازبکارنمایشگاه دایمی صنایع کشاورزی در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز به کار نمایشگاه دایمی صنایع کشاورزی در این سازمان خبرداد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، ایاز برنو در حاشیه این مراسم، با اشاره به اینکه توسعه مراکز فرآوری، ارزش افزوده تولیدات کشاورزی را ارتقاء می دهد گفت: بدون تردید ایجاد صنایع تبدیلی ارتباط سودمندی بین بخش صنعت وکشاورزی بوده ومی تواند علاوه برکاهش بیکاری، زمینه مناسبی جهت توسعه بخش کشاورزی وپیوند با دیگر بخش های اقتصادی را فراهم سازد.

وی با اظهار اینکه صنایع غذایی بیش از ۸۵ درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوط به بخش کشاورزی را تشکیل می دهد افزود: بخش عمده ضایعات به دلیل فاصله زمانی و مکانی مراکز تولید تا کارخانه ها صورت می پذیرد و اگر با ایجاد صنایع تبدیلی، ضایعات به چرخه تولید بازگشته وعلاوه بر تامین کسری نیاز داخلی، امکان صادرات را فراهم می نماید.

برنو با تاکید به اینکه نبود وکمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی، تولید محصول را با ریسک بالایی مواجه می نماید گفت: توسعه صنایع علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، باعث تنظیم بازار و ثبات قیمت ها می شود.

وی با اشاره به اینکه ايجاد بستر مناسب براي تبادل تجربيات مفيد ميان بهره‌برداران، کارشناسان، محققان و ديگر فعالان اين عرصه از اصلي‌ترين اهداف راه اندازی این نمایشگاه دایمی است، اضافه نمود: تبيين اهميت بسته‌بندي و فرآوري محصولات کشاورزي در بازاريابي و صادرات از نکات مهمی است که در اين نمایشگاه به آن پرداخته می شود.

مدیرصنایع کشاورزی سازمان گسترش صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری را از عوامل اصلی افزایش درآمد کشاورزان ذکرکرده و افزود: این امر شرایطی را فراهم می سازد که در زمان افزایش تولید و کاهش تقاضا، از ضایع شدن محصول تولید شده و نوسانات قیمت جلوگیری نماید. این نمایشگاه در محل ساختمان اصلی سازمان جهادکشاورزی و در سالنی به وسعت بیش از200 مترمربع و با به نمایش گذاشتن انواع محصولات لبنی، خوراک دام و طیور آبزیان، عسل، محصولات فرآوری شده تخم مرغ و عرقیجات گیاهی و ... کارخود را آغاز و به مرور برسطح کمی وکیفی آن در راستای اطلاع رسانی دقیق وصحیح به مخاطبان افزوده خواهد شد/س

 

برچسب ها: آغاز ، بکار ، نمایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.