سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب ديدار صالحي با همتاي ترک خود در رسانه هاي ترکيه ؛

تودي زمان: ايران و ترکيه عليرغم اختلاف نظر در مورد بحران سوريه پيرامون وقايع مصر داراي نظرات مشابهي با يکديگر هستند

ديدار روز گذشته "علي اکبر صالحي" وزير امور خارجه کشورمان با "احمد داووداوغلو" وزير امور خارجه ترکيه در جريان سفر وي به آنکارا بازتاب گسترده در رسانه هاي کشور ترکيه داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "حريت" چاپ ترکيه در اين باره افزوده است "آنکارا پس از سقوط دولت "محمد مرسي" در اثر کودتاي نظاميان آن کشور به عنوان يکي از متحدين جدي متوجه شده که مي بايستي در سياست خارجي خود در قبال کشورهاي خاورميانه تجديدنظر نمايد. 
اين روزنامه چاپ ترکيه در ادامه افزوده است "وزير امور خارجه ترکيه به فرستاده خود در مصر گفته است که مي بايستي مقامات دولت مصر را متقاعد سازد که دولت ترکيه جانب فرقه و قوميت خاصي را نمي گيرد بلکه مبتني بر اصل بيطرفي است." 

روزنامه "تودي زمان" چاپ ترکيه نزديک به جريان عدالت و توسعه نيز در مورد سفر وزير امور خارجه کشورمان به کشور ترکيه و ديدار با وزير امور خارجه ترکيه افزوده است "دو طرف در مذاکره خود پيرامون بحران سوريه و وقايع مصر به بحث و تبادل نظر پرداختند. دو کشور عليرغم آنکه در مورد بحران سوريه اختلاف نظرهايي با يکديگر دارند اما در مورد وقايع اخير مصر نظراتي تقريبا نزديک به يکديگر دارند و از همين رو مي توان مذاکره وزير امور خارجه ترکيه با همتاي ايراني خود را مثبت ارزيابي کرد." 







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.