سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعامل بخش خصوصی و وزارتخانه ها؛

مهمترین راهکار برون رفت از معضلات ICT کشور

در دولت یازدهم وزارت ICT بطور شاخص و وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت و معدن و تجارت باید تعامل نزدیکی با بخش خصوصی به منظور رفع چالش های حوزه ICT کشور داشته باشند.

محمدرضا طلایی، رئیس مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز و عدم حمایت دولت و تخصیص تعهدات در بخش صنعت چالش هایی را ایجاد کرده است به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، گفت: در صادرات نرم افزار و حضور شرکت های تولیدکننده بازی های رایانه ای در نمایشگاه های خارج از کشور مشکل داریم و بحث معافیت مالیاتی تولیدکنندگان نرم افزار یک چالش تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخشی در صنعت ICT وجود ندارد که بدون مشکل کار خود را انجام دهد، افزود: با هماهنگی های انجام شده در اتاق بازرگانی نسبت به شناسایی موارد و معضلات و ارائه راه حل اولیه برای برون رفت از چالش ها اقدام کرده ایم.

وی نگاه ویژه به بخش خصوصی را یکی از اولویت های دولت یازدهم در حوزه ICT عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: تاکنون این حوزه تعاملی با بخش خصوصی برای انجام امور و رفع مشکلات نداشته است در حالی که با هماهنگی های بخش خصوصی می توان نسبت توسعه اقتصادی و درآمدزایی بیشتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات امیدوار بود.

وی یادآور شد: فناوری اطلاعات باید به عنوان یک رشته دانش بنیان مورد توجه سیاستگذاران این حوزه واقع شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.