سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصوبه واگذاري زمين نمايشگاه لغو شود/نمايشگاه بايد از جايگاه با ثبات برخوردار باشد

رييس كل سازمان توسعه تجارت اعلام كرد : تاكنون مصوبه اي مبني بر واگذاري زمين شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي به سازمان صدا و سيما را دريافت نكرده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، حميد صافدل گفت: اگر موضوع واگذاري نمايشگاه واقعيت داشته باشد ، بايد نسبت به اين تصميم با تامل بيشتري برخورد كرد چرا كه ابهامات بسياري را در پي خواهد داشت .

 وي گفت:  وزير صنعت ، معدن و تجارت در جلسه چهارشنبه گدشته هيات دولت مخالفت خود را با واگذاري نمايشگاه اعلام كرده ، اما واگذاري راي آورده است .

 وي با بيان اينكه غضنفري همواره بر حفظ فضاهاي نمايشگاه ها در دوران مسئوليت خود چه در سازمان توسعه تجارت به عنوان معاون وزير ، سپس در مسئوليت وزير بازرگاني و هم اكنون وزارت صنعت بارها تاكيد كرده است ، افزود: چهارسال پيش بود كه بي توجه به نظرات رييس كل سازمان توسعه تجارت (غضنفري ) قرار بود اين مكان به صندوق بازنشستگان سپاه ( ساتا ) واگذار شود و حال نيز گفته مي شود صداو سيما آن را مطالبه كرده است .

 معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادي با بيان اينكه همچنان برخي ابهامات در واگذاري ها همچون ادغام صندوق ضمانت صادرات و شركت سهامي نمايشگاه ها در سال ۵۸ و ابهام ناشي از جداسازي نمايشگاه در سال ۷۸ هنوز برطرف نشده ، گفت : به لحاظ حقوقي دراين باره ابهامات بسياري وجود دارد و چه در حضور مجمع عمومي و يا دستگاه هاي دولتي بايد مورد بازنگري قرار گيرد .

 وي همچنين از نمايشگاه بين المللي به عنوان ميعادگاه تمام فعالان اقتصادي از سه دهه پيش تاكنون نام برد و گفت : نمايشگاه بين المللي موتور محركه سرمايه گذاري توليد و تجارت است واگر با اين باور به اين صنعت نگاه كنيم به طور حتم بايد بيش از پيش بر حفظ و توسعه مجموعه نمايشگاهي همت گماريم .

 از نظر صافدل ، در دهه هاي گذشته به دليل جذابيت مكاني ، بافت زيبا و سرمايه گذاري قابل توجه اين مكان همواره مورد درخواست دستگاه هاي مختلف براي تصاحب بوده و بارها اين موضوع كه بايد به عنوان جبران بدهي هاي دولت در اختيار يك دستگاه قرار گيرد مطرح شده و نگراني هايي را در اين خصوص ايجاد كرده است .

 رييس كل سازمان توسعه تجارت با تاكيد براينكه بايد به اين محل به عنوان مكاني براي توسعه سرمايه گذاري و توليد و تجارت نگريست ، گفت : نمايشگاه بايد از جايگاه با ثبات برخوردار باشد و در تعامل بين المللي به دور از تنش و برنامه هاي بين المللي در معرض مخاطبان قرار گيرد .

 وي اين را نيز گفت كه با وجود سرمايه گذاري هاي صورت گرفته سه دهه گذشته مركز توسعه صادرات و بعدها سازمان توسعه تجارت حاصل سال ها تلاش و سرمايه گذاري در متحدثات نمايشگاه به وضوح قابل مشاهده است و در مقابل دارايي ها تعهدات متنوعي نزد دستگاه هاي مختلف از جمله سوابق خريد خدمات وجود دارد كه اگر اين مسائل مورد توجه قرار نگيرد، خدشه به اصل موضوع است .
 
** مصوبه واگذاري نمايشگاه متوقف شود

همچنين كاظم اكبرپور مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي جمهوري اسلامي از اين محل به عنوان مكاني قديمي با اعتبار بين المللي نام برد و گفت : هم اكنون شركت سهامي در چندين اتحاديه بين المللي عضويت دارد و واگذاري آن به معناي ناديده گرفتن اين جايگاه ها است .

 وي با درخواست از دولت براي تجديد نظر در صدور اين مجوز گفت: اين مكان بيش از ۴۲ سال قدمت دارد ، از زيباترين سايت هاي دنيا است و با توجه به شرايط خاص كشور و رويكرد حضور توليد كنندگان و قطب هاي صنعتي به ويژه كوچك و متوسط كه در برنامه هاي سياستي وزارت صنعت بوده خلاء اين شركت وضعيت بازرگاني و اقتصاد را دچار آسيب مي كند و بسياري از دستگاه هاي تجاري سازي و محصولات را فرو مي ريزد .

 اكبرپور با بيان اينكه پيش از اين نيز موضوع واگذاري شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي جمهوري اسلامي به بخش هاي خصوصي و غير دولتي مطرح شده بود ، گفت : اين مكان با اعتبار بالاي بين المللي بايد به لحاظ كيفيت و كميت بيشتر در خدمات بنگاه ها و مراكز توليد خدمات فني و مهندسي و توليد علم و دانش باشد نه اينكه براي مقاصد خاصي مورد توجه قرار گيرد .

 وي معتقداست : نه تنها نبايد مكان كنوني نمايشگاه بين المللي به سازمان صداو سيما واگذار شود بلكه اين سازمان بايد تكليف زمين هايي را كه تاكنون از نمايشگاه جدا كرده است را مشخص كرده و بازگرداند .

 مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي با تاكيد براينكه اين شركت پيگيري حقوقي خود را در خصوص واگذاري انجام خواهد داد، گفت :اين مكان بايد به عنوان فضاي عام المنفعه در خدمت تجار و با يك واسطه در خدمت مردم باشد و كما في السابق به انجام مسئوليت خود ادامه دهد .

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصوبه ، واگذاری ، نمایشگاه ، لغو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.