سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت:

روزه سیستم های جبرانی بدن را فعال می کند

انسان هر کاری کند که برنامه غذایی اش را تنظیم کند باز هم برخی از سیستم های جبرانی بدن ضربه می خورند که تنها راه حل فعال کردن مجدد آن ها روزه است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد حسن طریقت منفرد در جمع نمازگزاران نمازخانه ستاد وزارت بهداشت با بیان این مطلب، گفت: اگر حتی موفق شویم برنامه های غذایی خود را بر اساس میزان کالری های مورد نیاز بدن تنظیم کنیم یک استرس کوچک، یک بی خوابی و یا یک گرفتاری عصبی موجب برهم خوردن آن می شود و تنها کاری که می تواند این وضعیت را جبران کند روزه است.

وی که در بین دو نماز ظهر و عصر سخنرانی می کرد، افزود: این تحقیقات سال ها پیش در سمیناری در دانشگاه شهر بن آلمان غربی سابق در دوره دانشجویی من انجام و ارائه شد و اروپایی ها درباره فواید روزه تحقیقات بسیاری کرده اند.

وی ادامه داد: این تحقیقات توسط دانشجویان سوییسی انجام شده بود که در زمینه انجام مراسم دینی و اعتقاداتی تعصبات ویژه ای در بین اروپایی ها دارند و حتی گاهی روزه هایی سخت تر از روزه ما می گیرند.

 متخخصان در زمینه فواید روزه بیشتر تحقیق کنند

وی از پزشکان متخصص به ویژه متخصصان غدد خواست در زمینه روزه و تاثیرات آن بر سلامتی بدن بیش از گذشته مطالعه و پژوهش کنند.

وی در پایان سخنانش ضمن تبریک مجدد حلول ماه مبارک رمضان بر کارکنان حوزه نظام سلامت کشور، گفت: البته این بحث ها در مورد فواید دنیوی روزه است، در خصوص فواید اخروی روزه که فواید دنیوی در مقابل آن ناچیز است نیز ساعت ها می توان سخنرانی کرد که در طول ماه مبارک رمضان از زبان روحانیون مساجد و منابر خواهید شنید./ح
 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.