سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سخنراني در ميدان رابعه العدويه؛

بلتاجي: دولت آمريکا عامل کودتا در مصر است

يکي از رهبران جماعت اخوان المسلمين مصر، دولت آمريکا را عامل کودتا در مصر دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي، محمد البلتاجي در سخنراني در ميدان رابعه العدويه قاهره در حضور دهها هزار نفر از طرفداران محمد مرسي افزود: کساني که براي کودتا برنامه ريزي و از آن حمايت کردند سفارت آمريکا در قاهره و دولت آمريکا هستند. 

البلتاجي گفت: دولت آمريکا از رژيم نظامي حاکم در مصر خواست محمد مرسي را آزاد کند، اما بايد بداند که خواست ما آزادي مرسي نيست. ما هيچ اهميتي براي صرف آزادي مرسي قائل نيستيم، خواست ما به صورت آشکار آن است که محمد مرسي به قدرت بازگردد و عمل به قانون اساسي از سر گرفته شود. مجلس مشورتي هم بايد بازگشايي شود. 

وي خاطر نشان کرد: برکناري عبدالفتاح السيسي (وزير دفاع) خواسته ديگر ماست. اگر اين خواسته ها عملي نشود ميليون ها نفر به صورت مسالمت آميز در برابر وزارت دفاع تظاهرات خواهند کرد تا اشتباهي را که مرتکب شديد اصلاح کنيد. 

اين عضو برجسته جماعت اخوان المسلمين مصر گفت: نيروهاي مسلح مصر در برابر گارد رياست جمهوري مرتکب جنايت و کشتار مردم شدند. آنها از اين کشتار حتي عذرخواهي هم نکردند و حاضر نيستند عاملان اين جنايت را محاکمه کنند. آنها به سوي ما گلوله هاي جنگي شليک کردند. 



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.