سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر امنيت داخلی آمريکا استعفا کرد

ناپولیتانو که از زمان شروع ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2009 وزیر امنیت داخلی آمریکا بود امروز از سمت خود استعفا کرد تا به ریاست دانشگاه کالیفورنیا منصوب شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، ناپولیتانو اولین زنی خواهد بود که در تاریخ 145 ساله این دانشگاه ریاست آن را برعهده خواهد گرفت. نامزدی ناپولیتانو پس از جستجوی زیاد توسط کمیته نمایندگان که اداره این دانشگاه را برعهده دارند صورت گرفت.

 ناپولیتانو هنگام استعفای خود فهرستی از چالشها و موفقیت‌های وزارت تحت اداره خود را در مدت تصدی چهار ساله اش اعلام کرد و به تلاش‌ها برای به حداقل رساندن تهدیدها علیه مردم آمریکا، ارتقای امینت مسافران، تقویت واکنش به بلایای طبیعی و ارتقای امنیت سایبری اشاره کرد.

وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: پس از چهار سال تمرکز روی این چالشها من به عنوان نامزد ریاست دانشگاه کالیفورنیا معرفی شده ام تا در زمینه آموزش نسل بعدی سران کشور نقشی داشته باشم.
باراک اوباما از ناپولیتانو برای خدماتش تشکر کرد و گفت: وزارتخانه تحت تصدی وی شامل برخی از دشوارترین چالشها پیش روی کشور بوده است. وی خاطرنشان کرد: به ویژه کار ناپولیتانو پس از بروز توفان در جوپلین میسوری در سال 2011 که 158 کشته برجای گذاشت و توفان سندی در 2012 که بیش از 30 کشته برجای گذاشت را تحسین کرد. اوباما خاطرنشان کرد: مردم آمریکا به مدد ریاست جانت در زمینه حفاظت از سرزمین ما برابر حملات تروریستی ایمن تر هستند. استعفای وزرای کابینه در دور دوم تصدی یک رئیس جمهور امر غیرمعمولی نیست. از جمله استعفاهای برجسته در سال جاری شامل استعفای هیلاری کلینتون از وزارت امور خارجه و تیموتی گایتنر به عنوان وزیر خزانه داری آمریکا است. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.