سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتباط افت شنوایی با دیابت

افت شنوایی در افراد دیابتی ارگان عصبی بدن همچون ( چشم، پلک و بافت کلیه) را درگیر می کند که همراه با آن عارضه نارسایی کلیه در آن ها دیده می شود.

احمدرضا ناظری، متخصص شنوایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص  ارتباط کاهش شنوایی با بیماری کلیوی در افراد تصریح کرد و گفت:افراد مبتلا  به بیماری  کلیوی تا حدودی با علل مختلف در معرض کاهش شنوایی و اختلالات شنوایی قرار می گیرند.

  وی در ادامه افزود: یکی از اختلالات شنوایی در قسمت سیستم شنوایی گوش داخلی رخ می دهد که در این قسمت به دلیل نقش حساس آن در سیستم خون رسانی و انرژی رسانی که همانند کلیه کوچک بدن برای گوش عمل می کند اتفاق می افتد.

 وی ضمن بیان اینکه در بیماران نارسایی کلیوی درجات کاهش حسی و عصبی دیده می شود افرود: در این افراد که هر دو کاهش حسی و عصبی وجود دارد، اما کاهش حسی بیشتر بوده که در قسمت حلزون گوش بروز می کند و این امر از نکات مهم کاهش شنوایی در این افراد است.

ناظری  در خصوص افراد دیابتی که با مسائل کلیوی مواجه هستند عنوان کرد: درجات افت شنوایی این افراد که ناشی  از دیابت  است ارگان عصبی همچون( چشم، پلک و بافت کلیه) را در درگیر می کند که همراه با این  عارضه نارسایی کلیوی در آنها دیده می شود که می توان گفت، اختلال شنوایی یک پدیده معمول در این افراد است./ح
برچسب ها: افت شنوایی ، دیابت ، کلیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.