سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری تصدی گری امور به بخش خصوصی؛

نمای صنعت گردشگری بر زیرساخت بخش خصوصی استوار می شود

واگذاری تصدی گری امور به بخش خصوصی را فرصتی برای ظهور سیاست های کلی جلب گردشگر در کشور است، که به موجب آن زیرساخت توسعه این صنعت در چرخه هدفمند از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین خواهد شد.

خسرو گلشن ایرانپور، دبیرکل جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای واگذاری امور تصدی گری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی گفت: این دوران گذار در سایه انسجام بخش خصوصی در تعامل با بخش دولتی، تحولات موثری را در توسعه گردشگری کشور به همراه خواهد آورد.

ایرانپور با بیان اینکه در مسیر واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی شاید جزو آخرین کشورهای جهان می باشیم، تصریح کرد: این مسیر از سوی کشورهای پیشرفته در گذشته تجربه شده و تاثیر آن در توسعه صنعت گردشگری اثبات شده است.

دبیرکل جامعه هتلداران ایران، افزود: در  واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی تنها تقویت بخش خصوصی مطرح نیست و بلکه دولت بایستی از لحاظ محتوا سبک شود تا بتواند برای دستیابی به اهداف چشم انداز 1404 و جذب 20 میلیون گردشگر با فراغ بال برنامه ای مدون تبیین نماید.

وی با اشاره به اینکه در مسیر توسعه، صنعت گردشگری بدون نقشه راه به بیراهه خواهد رفت و ادامه داد: تبیین برنامه چشم انداز صنعت گردشگری کشور، بزرگترین وظیفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و تا زمانی که آمار دقیق پرسنل متخصص، مراکز اقامتی و ناوگان هوایی-زمینی و سایر ملزومات توسعه گردشگری در چشم انداز توسعه این صنعت در کشور مشخص نشود به رشد روزافزون آمار گردشگران دست نخواهیم یافت.

ایرانپور خاطر نشان کرد: امروزه حضور در هیاهوی تبلیغات جهانی نیازمند سیاست گذاری مدون در راستای تداوم جریان جذب گردشگر به کشور است و یک شبه جلب گردشگران سیر صعودی نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: در سایه واگذاری تصدی گری امور به بخش خصوصی، همگام با کاهش بار مالی دولت، بخش خصوصی تقویت و بازوی اجرایی مطمئن برای دولت خواهد شد.

دبیرکل جامعه هتلداران ایران اجرای واگذاری تصدی گری امور به بخش خصوصی را راهکار رفع موانع پیش روی این صنعت دانست و گفت: حل مشکلات بخش خصوصی فعال در عرصه گردشگری، کسب رضایت مردم و در نهایت توسعه و پیشرفت کشور را در پی خواهد داشت.

ایرانپور، واگذاری تصدی گری امور به بخش خصوصی را فرصتی برای تدوین طرح توسعه گردشگری از سوی بخش دولتی دانست و افزود: با ظهور سیاست های کلی جلب گردشگر در کشور، زیر ساخت توسعه این صنعت در چرخه هدفمند از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین خواهد شد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.