سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار محرمانه يک وزير اسرائيلي با کاردار سفارت مصر در تل آويو پس از سقوط مرسي

یک وزیر اسرائیلی برای نخستین بار پس از عزل محمد مرسی، با کاردار سفارت مصر در تل آویو به صورت محرمانه دیدار کرد تا روابط میان دو طرف پس از برکناری مرسی را بررسی کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه القدس العربی ; ایتمار آیخنر خبرنگار امور سیاسی روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت روز گذشته پنج شنبه گزارش داد که یووال اشتاینیتس وزیر امور راهبردی واطلاعاتی اسرائیل روز سه شنبه این هفته دیداری محرمانه با طارق الکونی کاردار سفارت مصر در تل آویو داشته است .بر پایه گزارش این روزنامه، منابع سیاسی تل آویو اعلام کردند که این نخستین دیدار با یک دیپلمات رسمی مصر پس از حوادث سی ام ژوئن گذشته در این کشور و عزل محمد مرسی از سوی ارتش بوده است.

القدس العربی به نقل از یدیعوت آحارنوت می افزاید : دفتر این وزیر اسرائیلی (اشتاینیتس) تایید این خبر را که روزنامه اسرائیلی آورده بود، رد کرد. خبرنگار این روزنامه نیز یادآور شد: این روزنامه اسرائیلی پر تیراژ در روز پنجم ژوئیه جاری فاش کرد که یک شخصیت بلند پایه اطلاعاتی اسرائیل در سفری به قاهره، با مسئولان بلندپایه امنیتی واطلاعاتی مصر نشست هایی را در زمینه روابط میان دو طرف پس از عزل مرسی از منصبش برگزار کرد.

بر پایه گزارش القدس العربی، این منابع امنیتی که روزنامه اسرائیلی، آنها را در هنگام انتشار خبر، بلند پایه توصیف کرد، گفتند: روابط امنیتی میان اسرائیل و مصر در زمان ریاست جمهوری محمد مرسی خوب بوده و آنها انتظار دارند که این روابط اکنون بهبود یابد.در ادامه این گزارش آمده است:  پری تحلیلگر مسائل خاورمیانه در این روزنامه اسرائیلی گفت: نماینده رسمی اسرائیل پنجشنبه گذشته با هدف برگزاری چند نشست و دیدار به منظور تقویت و تحکیم هماهنگی های امنیتی بین دو طرف در سایه تحولات اخیر، به قاهره پایتخت مصر سفر کرده است .

این تحلیلگر همچنین گفت: حکومت اخوان المسلمین دیگر سقوط کرده است و در نتیجه مستقیم آن، روابط راهبردی میان دو طرف بسیار مستحکم خواهد بود. وی افزود: روابط امنیتی میان تل آویو و قاهره در دوره مرسی خوب بوده اما نهادهای تصمیم گیر در اسرائیل انتظار دارند که همکاری های امنیتی و هماهنگی های نظامی بین دو طرف افزایش یابد.

این گزارش حاکی است : پیش تر باراک راوید خبرنگار امور سیاسی روزنامه اسرائیلی هاآرتس، فاش کرده بود: این روزها شاهد ماراتون تماس های تلفنی، میان تصمیم سازان تل آویو و واشنگتن، برای بررسی تبعات بحران مصر بر منطقه پس ازعزل مرسی هستیم ..منابع سیاسی اسرائیل نیز می گویند: رایزنی ها درباره این موضوع بین دو طرف همچنان ادامه دارد .این در حالی است که همین منابع فاش کردند.. بنیامین نتانیاهو به وزرای کابینه دستور داده به علت حساس بودن موضوع هیچ اظهار نظری درباره اوضاع مصر نکنند.

برچسب ها: دیدار ، محرمانه ، وزیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.