سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکارهایی برای جلوگیری از تیرگی دور چشم؛

از افزایش حجم مایعات تا کاهش وزن اضافی

تیرگی دور چشم یکی از عوامل نشان دهنده بیماری های کلیوی و اختلالات عملکرد تیروئید است.

دکتر امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تیرگی دور چشم یکی از مشکلاتی است که افراد به دلیل به متخصصان پوست مراجعه می کنند، گفت: علت اصلی تیرگی دور چشم عامل ژنتیک اما عواملی همچون کم خوابی، مصرف سیگار، تغذیه نامناسب، کم شدن مایعات، کاهش وزن و افزایش وزن در ایجاد بیماری تیرگی دور چشم موثر هستند.

وی ادامه داد: همچنین حساسیت و خارش دور چشم که البته در فصل بهار شایع تر است موجب کم شدن بافت چربی دور چشم شده و سبب تیرگی دور چشم می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تیرگی دور چشم می تواند از علائم بیماری تیروئید باشد و یا مشکلات کلیوی باشد، گفت: با توجه به اینکه یکی از علائم بیماری تیروئید و مشکلات کلیوی تیرگی دور چشم است از این رو افراد با مشاهده تیرگی دور چشم حتما به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص پوست و مو در خصوص عوامل تشدید و خفیف دهنده تیرگی دور چشم افزود: تغذیه مناسب، استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه از جمله عواملی است که موجب کاهش تیرگی دور چشم می شوند اما رژیم های سریع برای کم شدن وزن و استفاده زیاد از پروتئین از جمله عوامل تشدید دهنده تیرگی دور چشم هستند.

احسانی در پایان به اولین اقدام برای درمان تیرگی دور چشم را درمان دارویی دانست و اظهار داشت: در صورت نبودن دارو از لایه بردار استفاده می شود و اگر درمان دارویی و لایه برداری موثر نبود برای کاهش تیرگی دور چشم از لیزر استفاده می شود./ع2
برچسب ها: چشم ، تیرگی ، تیروئید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.