سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقبالی:

اعزام ملی پوشان شنا به مسابقات معجزه است/ کمبود استخر مشکل اصلی شناگران است

سرمربی تیم شنا ناشنوایان پیوند اعضا از کمبود امکانات و بخصوص استخر برای ملی پوشان شنا اظهار نارضایتی کرد: اعزام ملی پوشان ناشنوا و پیوند اعضا به المپیک و مسابقات جهانی معجزه است.

محمد حسین اقبالی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ملی شنا ناشنوایان و پیوند اعضا مردادماه سال جاری مسابقات المپیک 2013 بلغارستان  و دوربان آفریقای جنوبی را در پیش دارند لذا با تمام قدرت آماده ی مصاف و رقابت پر قدرت با حریفان المپیکی و جهانی خود می شوند.

سرمربی تیم شنا ناشنوایان پیوند اعضا ادامه داد: تیم ملی ناشنوایان با یک شناگر عازم مسابقات المپیک می شود. قاسم مقیسه جوان 17 ساله ناشنوا که برای حضور در مسابقات المپیک رکوردهای ورودی را کسب کرده است نماینده تیم ملی ایران در مسابقات المپیک در صوفیه بلغارستان است.

اقبالی افزود: حضور قاسم مقیسه جوان 17 ساله انگیزه را برای سایر ناشنوایان علاقمند به این رشته افزایش می دهد. امیدواریم پس از پایان مسابقات المپیک علاوه بر ارتقا سطح فنی شناگران ناشنوا تعداد افراد علاقمند به این رشته در این حوزه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: فدراسیون ناشنوایان پیوند اعضا و بیماران خاص علاوه بر اعزام شناگران ناشنوا به مسابقات المپیک شناگران پیوند اعضا را که نسبت به ناشنوایان مسابقه ی درخشانی در مسابقات مختلف دارا هستند را به مسابقات جهانی دوربان آفریقا اعزام می کند و البته از تیم ملی شنا پیوند اعضا تعداد شناگران بیشتری اعزام می شوند.

اقبالی خاطر نشان کرد: تیم ملی شنا پیوند اعضا با 5 شناگر عازم مسابقات جهانی می شوند. مسابقات ورزشکاران پیوند اعضا نیز شباهت بسیاری به مسابقات المپیک دارد. شناگران پیوند اعضا ششم مرداد اعزام و 8 مرداد ماه با حریفان خود مصاف می کنند و از طرفی شناگران ناشنوا پنجم مرداد به مصاف حریفان خود می روند.

وی ادامه داد: شناگران پیوند اعضا در مسابقات المپیک 2011 سوئد موفق به کسب مدال های رنگارنگ شده اند و در مجموع در این مسابقات کاروان تیم ملی پیوند اعضا موفق به قرارگرفتن در مقام پنجم جهان شدند. از اینرو شناگران پیوند اعضا دارای تجربه و از لحاظ سطح آمادگی در جایگاه مناسبی نسبت به شناگران ناشنوا قرار دارند. شناگران ناشنوا در مسابقات المپیک در ابتدا به دنبال کسب تجربه و سپس در پی دریافت مدال هستند.

سرمربی شنا ناشنوایان و پیوند اعضا تصریح کرد: ملی پوشان شنا ناشنوایان و پیوند اعضا برای شنا کردن و انجام تمرینات مناسب جهت آمادگی با کمبود امکانات و استخر مواجه هستند البته این مشکل در شهر تهران نسبت به شهرهای دیگر محسوس تر است.

وی ادامه داد: مسوولان فدراسیون ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماران خاص تمام تلاش خود را جهت اعزام پرقدرت کاروان بزرگ این فدراسیون به خدمت گرفته اند تا در مسابقات پیش رو ورزشکاران موفقیت های بزرگی را کسب کنند. اعزام کاروان بزرگی از فدراسیون ناشنوایان پیوند  اعضا و بیماران خاص به مسابقات معتبر المپیک و جهانی همچون معجزه بوده است./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.