سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم تنش هاي سياسي در مصر

شبکه تلویزیونی الحره گزارش داد: در حالیکه "حازم الببلاوی" نخست وزیر جدید مصر اعلام کرد مخالف مشارکت برخی از اعضای جماعت اخوان المسلمین در دولت جدید این کشور نیست، تنش های سیاسی در مصر ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، "لببلاوی" تاکید کرد در صورتی که حزب آزادی و عدالت فردی را برای پستی در دولت نامزد کند و شایسته این سمت باشد درباره به کارگیری وی تصمیم گیری خواهد شد. از سوی دیگر تلاش های آشتی جویانه نیروهای حاکم جدید در مصر با مخالفت جماعت اخوان المسلمین روبرو شده است. این گروه تاکید می کند در هیچ روند سیاسی شرکت نخواهد کرد. اخوان المسلمین از طرفداران خود خواست به اعتراضات و تظاهرات ادامه دهند.

محمد عبدالله خبرنگار این شبکه در قاهره در گزارشی در این زمینه افزود: در حالی که حازم الببلاوی از قریب الوقوع بودن تشکیل دولت جدید خود و آماده بودن وی برای همکاری با همه احزاب سیاسی در مصر به ویژه حزب آزادی و عدالت خبر داد، جبهه نجات ملی مصر با صدور بیانیه ای بر این مسئله تاکید کرد باید شخصیت هایی که مرتبط به انقلاب بیست و پنجم ژانویه هستند در دولت جدید حضور داشته باشند. این گروه تاکید کرد هیچ حزب و نیروی سیاسی حق ندارد درباره تصمیمات دولت حق وتو داشته باشد تا روند سیاسی به پیش برود. تا کنون تلاش های نخست وزیر جدید و گروه های سیاسی برای جلب مشارکت اخوان المسلمین در دولت جدید نتیجه ای نداشته است. اما ببلاوی به رایزنی های خود برای تشکیل دولت جدید ادامه می دهد. منابع رسمی در مصر تاکید می کنند وی در تشکیل دولت به شایسته سالاری توجه دارد و انتخاب وزرا بر اساس وابستگی های سیاسی نخواهد بود. در سایه تلاش های سیاسی برای تشکیل دولت به جان جانشین فرمانده میدانی در منطقه سینا سوء قصد شد. این وضع باعث پیچیدگی اوضاع مصر شده است. حزب آزادی و عدالت با صدور بیانیه ای با به کار بردن خشونت علیه ارتش مخالفت کرد. برخی از ناظران بر این باورند که این بیانیه تلاشی برای اصلاح مواضع سابق این حزب است به طوری که محمد البلتاجی عضو ارشد این حزب گفته بود بازگشت مرسی به قدرت می تواند به خشونت ها در منطقه سینا پایان دهد.

یحیی السید از اعضای حزب الدستور گفت: جبهه نجات ملی دیدگاه خود را درباره تشکیل دولت جدید اعلام و شخصیت هایی را برای پست های وزارتی نامزد کرده است.

احمد ابوزید عضو کمیته مرکزی حزب آزادی و عدالت گفت: حزب آزادی و عدالت و همه نیروهای سیاسی که با کودتای نظامی مخالفت می کنند بارها تاکید کردند باید انقلاب به صورت مسالمت آمیز ادامه داشته باشد و نباید فعالیت تخریبی و مسلحانه در کشور ایجاد شود. بیانیه اخیر حزب آزادی و عدالت در این چارچوب قرار دارد.

خبرنگار این شبکه افزود: درخواست حزب آزادی و عدالت از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده برای شرکت در تظاهرات گسترده در شهرهای مصر بیانگر آن است که تنش های سیاسی در این کشور همچنان ادامه دارد.


برچسب ها: سیاسی ، مصر ، تنش ، الببلاوی ، الحره ، اخوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.