سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران مطرح شد

طریقت‌منفرد: از حضورم در دولت یازدهم اطلاعی ندارم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا برای دولت آینده با شما صحبتی شده، گفت: این را باید از مسئولینی بپرسید که در حال برنامه‌ریزی هستند، من اطلاعی ندارم!

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم محفل انس تیمهای اضطراری و امداد و درمان دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، درباره دلایل تغییرات در طرح پزشک خانواده، اظهار داشت: این به علت گزارش‌هایی بود که به وزارتخانه رسیده بود و بعضی نارسایی‌ها در دانشگاه ها وجود داشت.

وی افزود: روسای دانشگاه‌ها خود متقاضی ادامه تحصیل بودند و بعضی‌ها نیز زندگی‌شان در تهران بود و متقاضی برگشت بودند و برای برخی نیز یکسری گرفتاری‌ها در دانشگاه ها بود که نیاز به مدیریت فعالتر داشت.

طریقت منفرد تصریح کرد: چون زمان این کار مناسب نبود، قرار شد این کارها بعد از انتخابات انجام شود، بنابراین این تصمیم امروز گرفته نشده که اجرا شود.

وزیر بهداشت، گفت: به دلیل برگزاری انتخابات استاندارها متقاضی بودند که این تغییرات قبل از انتخابات انجام نشود، زیرا معمولا این طور تغییرات در مواقع حساس سیاسی پسندیده نیست.

طریقت منفرد در پاسخ به این سوال که چه نمره ای برای خود در اجرای طرح پزشک خانواده می بینید و این طرح نسبت به دوران وزیر قبلی چه پیشرفتی داشته، اظهار داشت: با توجه به زمان کمی که از این طرح گذشته، از زمانی که منابع اجرای پزشک خانواده تخصیص داده شد، تا زمان آغاز اجرای آن، ۲۴ ساعت بیشتر طول نکشید که هفته گذشته آغاز شد، لذا هر لحظه ای که شرایط اجرای این طرح فراهم شود، باید به اجرا درآید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به داروخانه‌های بیمارستان‌هایی که تعطیل شده‌اند کمک می کنید، گفت: ما که نباید خسارت داروخانه‌ها را بدهیم، داروخانه‌ها دارو می‌فروشند و پول آن را از بیمه می‌گیرند.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه بیمه‌ها نیز تعطیل شده‌اند، شما به این داروخانه‌ها کمک می‌کنید، تصریح کرد: من نه در جریان این مسئله هستم و نه اینکه مسائل اقتصادی بخش خصوصی به وزارتخانه مربوط می‌شود.

طریقت منفرد در پاسخ به این سوال که آیا برای دولت آینده با شما صحبتی شده، گفت: این را باید از مسئولینی بپرسید که در حال برنامه‌ریزی هستند، من اطلاعی ندارم!

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا از شما برنامه‌ای نخواسته‌اند، گفت: برنامه من که مشخص است و در آن موقعی که شروع به کار کردیم، مشخص بوده اما اینکه برنامه دولت آینده چیست، باید بگویم انشاءالله یک برنامه حساب شده و بررسی شده خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که انتظار شما از وزیر بهداشت آینده چیست، تصریح کرد: اجرای دقیق و سریع قانون یعنی کاری که ما هم آرزوی انجام آن را داشتیم اما فرصت نشد اما بعضی کارها مانند اجرای کامل طرح پزشک خانواده و همچنین فعالتر کردن  بیمارستانهای دولتی آغاز و احیای طب عمومی به خوبی انجام و طب سنتی مستقر شد و گسترش پیدا کرد.

طریقت منفرد درباره اولویت‌های وزارت بهداشت در دولت آینده گفت: این اولویت‌ها مواردی است که خودشان تعیین می‌کنند، البته اولویت کشورمان اجرای قانون و اولویت کلیه حوزه‌های بهداشت و درمان اجرای مواد مترقی برنامه پنجم توسعه است که اولویت هر وزیری است.

وزیر بهداشت درباره وجود داروهای قاچاق در داروخانه‌های دولتی اظهار داشت: وجود قاچاق در همه دنیا چیز تازه‌ای نیست و اینکه بعضی داروها به صورت آزاد وارد می‌شوند و ممکن است بعضی از آنها هم مجوز نداشته باشند، اگر ما مطلع شویم جلوی آن را می‌گیریم.

وی درباره اینکه آیا با ارز مبادله‌ای قیمت دارو افزایش پیدا کرده گفت: هنوز دارو در ایران از همه دنیا به ویژه همسایگان ما ارزانتر است!
وزیر بهداشت درباره ابهاماتی که در مورد پرداخت مابه‌التفاوت‌ها به بیماران وجود دارد، تصریح کرد: ابهامی در این باره وجود ندارد، ما کد ملی را می‌گیریم و به حساب بیمارانی که از ۲۵ اردیبهشت به این طرف در این باره ثبت نام کرده‌اند، می‌ریزیم و بعد بیماران با شماره ۱۴۹۰ تماس می‌گیرند و اگر مبلغی که ریختیم کافی نباشد، با ارائه مدارکشان مراجعه می کنند.

طریقت منفرد درباره طرح ارائه دارو با کارت ملی، گفت: از این طرح اطلاعی ندارم.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که وضعیت اشتغال پزشکان عمومی در تهران در طرح پزشک خانواده چیست، گفت: این اشتغال پزشکان عمومی به طور مرتب در ۱۵۹۰ ثبت می‌شود ، البته من اطلاعات آخر آن را ندارم، اما با این اتفاقی که افتاده و تثبیت شده، پزشکان خانواده در حین ارائه خدمت با آموزش‌های مجازی و حضوری، متخصص می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این بهترین انگیزه برای این است که هم طب عمومی احیا شود، هم برای همکاران جوانمان مفید باشد که از همین امسال هم آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت ، درمان ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.