سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طریقت منفرد تشریح کرد

خواص روزه گرفتن از دیدگاه دانشمندان کاتولیک

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محفل انس اعضای تیمهای اضطراری و امداد و درمان دوران دفاع مقدس، گفت: بهترین پروفسورهای طب داخلی به این نتیجه رسیدند که روزه خواص بسیار زیادی در مکانیزم‌های جبرانی بدن انسان دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و هشتمین محفل انس اعضای تیم های اضطراری و امداد و درمان دوران دفاع مقدس، که از سوی بسیج جامعه پزشکی در مسجد الزهرا دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ میلادی مردم در اروپا به دنبال تغذیه سالم بودند و همه آموزش یافته بودند که مواد غذایی چه خواص و چقدر کالری دارد تا با تغذیه منضبط و حساب شده سیستم بدن خود را تنظیم کند.

وی افزود: در آن مقطع بهترین پروفسورهای طب داخلی از سوئیسی های کاتولیک بودند که یکی از بزرگترین آنها رئیس دانشگاه بن بود که از اساتید کاتولیک را جمع کرد تا درباره اثرات روزه که کاتولیک ها دارند تحقیقاتی داشته باشند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: این تحقیقات بسیار علمی بود و در آن مقطع هرکس از آن مطلع شد، خواص دنیوی روزه را فهمید.

طریقت منفرد گفت: بسیاری از مکانیزم‌های جبرانی در خلقت وجود دارد که اگر از آنها استفاده نشود، به راحتی از بین می روند، مانند خواص جبرانی که قند خون را تنظیم می‌کند.

وزیر بهداشت افزود: به اعتقاد دانشمندانی که این تحقیقات را انجام دادند، مکانیزمهای جبرانی به مرور زمان ضعیف می شود و ایجاد استرس و اختلال می کنند. مثلا در صورت مختل شدن هضم غذا به سیستمهای جبرانی نیاز است.

طریقت منفرد اظهار داشت: این محققان کاتولیک دریافتند که با گرفتن روزه، که در مذهب خودشان توصیه شده بود، به این مکانیزم‌های جبرانی دست می یابند و افراد به این بیماری‌ها دچار نمی‌شوند.

وزیر بهداشت افزود: آرزوی من این است که متدینین ما از این تحقیقات استفاده کنند که با توجه به فایده‌های دنیوی روزه، جایگاه توصیه‌های دینی ما را به خوبی روشن می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.