سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمهوري اسلامي ايران ؛ شريکي ايده آل براي کشور فیلیپین

نشريه "مانيل تايمز" در گزارش تحليلي اخير خود با اشاره به ظرفيت هاي فراوان کشورمان در جذب سرمايه به مقامات دولت فيليپين توصيه مي کند که از فرصت سرمايه گذاري در ايران و همکاري اقتصادي و تجاري با کشورمان به نحو احسن استفاده نمايند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه مانيل تايمز ؛ اين نشريه در ادامه با اشاره به اين موضوع که دولت فيليپين مي بايستي به توسعه روابط خود با ايران بپردازد و از ظرفيت هاي فراوان رابطه با ايران استفاده نمايد مي نويسد "امروز زماني است که فيليپيني ها باید بدنبال يافتن بازار جديدي در شرق باشند. مقامات ايراني نيز اظهار داشته اند که حاضر به همکاري با کشور فيليپين خواهند بود.

ايران بهترين مکان براي جذب سرمايه است. طي چندين دور مذاکره که ميان مقامات ايراني با خبرنگاران نشريه "مانيل تايمز" در روز چهارشنبه انجام شد "رامين مهمانپرست" سخنگوي پيشين وزارت امور خارجه ايران و "علي محمدي" سفير جمهوري اسلامي ايران در فيليپين اظهار داشتند که مايل به گسترش همکاري با مانيل هستند. مقامات ايراني بر لزوم توسعه همکاري هاي اقتصادي فيليپين با ايران تاکيد کردند. مهمانپرست در اين باره افزود "مهمترين کار در اين زمينه يافتن بازار جديد است. من فکر مي کنم که ايران مکاني بسيار جذاب براي اين مسئله است. ما در ايران بازار بسياري خوبي داريم. در عرصه بازارهاي خارجي نيز جمهوري اسلامي ايران فعاليت هاي خوبي را در بازارهاي عراق، افغانستان و کشورهاي حوزه آسياي مرکزي انجام داده است." 

نشريه "مانيل تايمز" در ادامه مي افزايد "ايران به جاده ابريشم راه دارد. جاده اي قديمي که در امتداد کشور چين کشيده شده بود و به خاورميانه و اروپا متصل است و به نوعي مسير ارتباطي محسوب مي شود. مهمانپرست در ادامه مصاحبه با ما خاطر نشان ساخت که کشور فيليپين مي تواند توليدات کشاورزي خود را از طريق اين مسير به اقصي نقاط جهان صادر نمايد و از اين راه با کشورهاي آسيايي ارتباط برقرار نمايد. طبق آمار سال 2011 ميلادي، ميزان صادرات ايران به فيليپين در سال 2011 ميلادي به ميزان 857 هزار دلار رسيده است و اين در حاليست که صادران فيلپين به ايران در همان سال تنها در حدود 47.102 دلار بوده است." 

اين نشريه در ادامه با اشاره به مزاياي رابطه فيلپين با ايران براي آن کشور مي افزايد "با افزايش حجم مبادلات تجاري ميان دو کشور ايران و فيليپين، شغل هاي بيشتري ايجاد مي شود و فيليپين از اين موضوع بهره مي برد. رامين مهمانپرست اظهار داشت که ايران به مهندسين کارگران فيليپيني براي احداث و تکميل مسير ارتباطي جاده ابريشم نياز دارد.

وي همچنين خاطر نشان ساخت که زماني که اين مسير ارتباطي بطور کامل تکميل شود دست کم 10 ميليون تن کالا از طريق کشتي بطور سالانه در سرتاسر چين، خاورميانه، روسيه و اروپا از ايران نقل و انتقال خواهند يافت. اين مسير ارتباطي مهمي را ميان غرب و شرق ايجاد خواهد کرد. وي همچنني خاطر نشان ساخت که تحريم هاي غرب عليه ايران نمي تواند روابط تجاري و اقتصادي قوي ايران و فيليپين را متزلزل نمايد." 

اين نشريه در بخش پاياني خود با اشاره به تحريم هاي وضع شده از سوي کشورهاي غربي مي افزايد "ايران از زمان سقوط رژيم پهلوي و پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 ميلادي تحت تحريم هاي شديد و ظالمانه دولت آمريکا قرار داشته ست. ايران بزرگترين ذخاير نفتي در جهان را در اختيار دارد و چهارمين توليد کننده بزرگ نفت خام در جهان است. ايران با وجود منابع عظيم نفتي مي تواند شريک اقتصادي مناسبي براي دولت فيليپين باشد." 
برچسب ها: ایران ، فیلیپین ، ظرفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.