سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعانه تحليلگر پايگاه تحليلي "پالسي ميک":

استراتژي ايران در مورد ادامه غني‌سازي اورانيوم بطور شگفت‌انگيزي کارآمد بوده و شواهد نشان از ناکارآمدي استراتژي تحريم‌ها دارد

پايگاه تحليلي "پالسي ميک" در مقاله اي تحت عنوان "دو دليل عمده که موجب شده تا تحريم عليه ايران تاثيرگذار نباشند" اذعان مي کند که تحريم هاي آمريکا عليه کشورمان ناکارآمد بوده اند و در اين ميان علل اين مسئله را بر مي شمارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پالسي ميک، "فرانک سويگونسکي" نويسنده با اذعان به بي تاثير بودن تحريم هاي وضع شده ضد ايراني از سوي غرب بر کشورمان مي نويسد "در اين باره "تريتا پارسي" تحليلگر مرکز موسوم به شوراي آمريکايي – ايراني (ناياک) نيز معتقد است که تحريم ها بر ايران بي تاثير بوده و ايران به هيچ وجه احساس نمي کند که در نبرد خصمانه که دولت آمريکا عليه آن کشور آغاز کرده آسيب ديده است. وي اشاره مي کند که همين امر موجب شده تا نظام جمهوري اسلامي ايران در طول سه دهه گذشته به حيات خود ادامه دهد."

نويسنده در ادامه مي افزايد "تحريم هاي کشورهاي غربي در قبال ايران ناکارآمد بوده اند. ايران هرگز حاضر به تسليم و عقب نشيني از موضع خود در مورد برنامه هسته اي اش نشده است." 

نويسنده در ادامه مي افزايد که دو استراتژي عمده سبب شده اند تا ايران اسلامي موفق به خنثي نمودن تبعات تحريم ها شود و در اين باره مي افزايد "يکي از علل اصلي اي که تحريم هاي ضد ايراني ناکارآمد بوده اند "اصلاحات اقتصادي" بوده که جمهوري اسلامي ايران آن را اجرا کرده است. جمهوري اسلامي ايران از سال 1979 ميلادي تحت تحريم هاي دولت آمريکا قرار داشته است. با اين وجود ايران موفق شده تا با معاملات تجاري اي که با کشورهاي غربي انجام مي دهد با تبعات تحريم هاي اقتصادي و مالي کشورهاي غربي مقابله نمايد. علاوه بر آن ايران با استفاده از الگوي "اقتصاد مقاومتي" موفق شده تا تاثيرات منفي تحريم هاي اقتصادي کشورهاي غربي را خنثي سازد. دولت ايران همچنين با اجراي اصل 44 قانون اساسي آن کشور در راستاي خصوصي سازي موفق شده تا بر تاثيرات تحريم ها فايق آيد. به همين خاطر عليرغم تحريم هاي تشديد شده از سال 2012 ميلادي عليه ايران، اين کشور موضع خود در قبال برنامه هسته اي اش را تغيير نداده است." 

نويسنده به دومين علت بي تاثير بودن تحريم هاي وضع شده عليه کشورمان نيز اشاره مي کند و از "اراده ملت ايران براي ادامه برنامه هسته اي" ياد مي کند و مي افزايد "جمهوري اسلامي ايران از اراده لازم براي ادامه برنامه هسته اي و غني سازي اورانيوم برخوردار است. تحريم آمريکايي نتيجه اي معکوس داشته است. ايران با وجود تحريم هاي آمريکايي ها در پاي ميز مذاکره به توافق با آنان دست نخواهد يافت. استراتژي اي که ايران در ادامه برنامه هسته اي در پيش گرفته و خواستار اعطاي امتياز از سوي دولت آمريکا بطور شگفت انگيزي کارآمد بوده است. شواهد نشان مي دهند که استراتژي دولت آمريکا در مورد ادامه تحريم هاي ضد ايراني استراتژي اي شکست خورده است. ايرانيان دولت آمريکا را مقصر اصلي تبعات تحريم هاي وضع شده عليه آن کشور مي دانند."  


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.