سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید فرآورده های دامی باید از سنتی بودن به سمت صنعتی بودن حرکت کند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به سنتی بودن تولید فرآورده های دامی در کلیبر گفت: امکانات لازم برای تبدیل روش تولید سنتی به صنعتی در این بخش، با ارائه تسهیلات لازم، ایجاد و با همکاری بانکهای عامل در میان مدت این امر، قابل تحقق خواهدبود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ایجاد زمینه های تولید، اشتغال مولد و درآمدزایی برای خانوارهای ساکن در شهرستان و شاغل در بخش کشاورزی بخشی از وظایف جهادکشاورزی بشمار می آید گفت: با توجه به امکانات بالقوه موجود در منطقه وحمایت هرچه بیشتر از توسعه بخش کشاورزی، سازمان تلاش دارد در تداوم روند توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی، این امر را در سال حماسه اقتصادی محقق کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این سازمان از گسترش وتوسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی زراعی شهرستان کلیبر، با توجه به تنوع گیاهی موجود در سطح این منطقه باهدف ایجاد زمینه لازم برای تولید انبوه این گیاهان و ایجاد بستر مطلوب برای افزایش درآمد ساکنان منطقه حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کلیبر با بیش از 126 هزار تن تولیدات کشاورزی در سال، شامل محصولات زراعی، باغی، دامی وآبزی پروری و همچنین با دارا بودن70 هزار هکتار زمین زراعی،230 هزار هکتار مراتع و 90 هزار هکتارجنگل، توان قابل توجهی در تبدیل شدن به یکی از قطبهای کشاورزی استان را داراست افزود: سازمان جهادکشاورزی در تلاش برای مرتفع سازی مشکلات عمده این بخش با همکاری تمامی مسئولان تصمیم گیر در سطح استان و شهرستان، از تمامی امکانات موجود برای ارتقاء جایگاه شهرستان در زیر بخش کشاورزی استفاده می کند.

محمدیان گفت: فعال نمودن کشت گلخانه ای، ایجاد امکان برای راه اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنایع بسته بندی در این منطقه از دیگر برنامه های جهادکشاورزی درجهت ارتقاء جایگاه توسعه این شهرستان در روند توسعه اقتصاد کشاورزی استان بوده و با توجه به پتانسیل های بالقوه کلیبر، دست یابی به توسعه کامل بخش کشاورزی این منطقه درمیان مدت امکان پذیرخواهدبود.

وی اضافه کرد: سازمان براین تفکر تاکید می ورزد با افزایش سطح تلاش، درکنار مدیریت دور اندیشانه، با تحقق اهداف نظام در طول برنامه پنجم، سیمای بسیار روشنی از اقتصاد کشاورزی استان حاصل آید./س

 

برچسب ها: تولید ، فرآورده ، دامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.