سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران کنوني مصر و افزايش شدید نرخ تورم در این کشور

بحران در مصر باعث شده است ارزش ليره مصر در مقابل دلار آمريکا کاهش و تورم افزايش يابد در نتيجه قيمت مواد غذايي و کالاهاي اساسي در اين کشور به شدت افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ با فرا رسيدن ماه مبارک رمضان خريد مواد غذايي در مصر افزايش يافته است.

عبدالرحمن اباظه خبرنگار شبکه المنار در قاهره در گزارشي در اين خصوص گفت قيمت بيشتر کالاها بيش از 15درصد افزايش يافته است زيرا مردم پيش از ماه رمضان براي خريد و ذخيره سازي مواد غذايي اقدام کردند چرا که بيم آن داشتند که کالاهاي مورد نياز کم شود يا آنکه در بازار نباشد.

تجار معتقدند افزايش قيمت دلار و کمبود سوخت و افزايش قيمت برق و دشواري حمل و نقل با توجه به تحصنها و اعتراضات و بسته شدن جاده ها از مهمترين علل افزايش قيمتهاست.

مقامات رسمي آماري مصر اعلام کردند تورم در ماه ژوئن گذشته يک درصد در مقايسه با ماه مه گذشته افزايش يافته اما تورم سالانه حدود يازده درصد در مقايسه با سال گذشته افزايش يافته است.

همين باعث شده است بانک مرکزي با وجود رکود در بازار به افزايش سود سپرده ها اقدام کند.اباظه گفت بحران شديد اقتصادي که مصر از هنگام انقلاب 25ژانويه سال 2011ميلادي با آن روبروست و نبود ديدگاه اقتصادي براي درمان اين مشکل بر رنج و سختي شهروندان عادي افزوده است و درآمدهاي آنها به گونه اي نيست که بتوانند نيازهاي روزانه خود را در سايه افزايش ديوانه وار قيمتها تأمين کنند.

برچسب ها: تورم ، نرخ ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.