سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

زارع اردبیلی با برداشت 11 تن جو در هکتار رکورد تولید را شکست

زارع و جوکار اردبیلی با برداشت بیش از 11 تن در هکتار رکورد تولید را شکست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در جریان بازدید از طرح‌های برداشت محصول در شهر اردبیل اظهار داشت: در سال زراعی جاری 67 هزار و 400 هکتار از اراضی دشت اردبیل زیر کشت غلات رفته است.

عدیل سروی گفت: تقریباً 60 درصد اراضی زراعی شهرستان اردبیل به کشت غلات اختصاص یافته است که امیدواریم برداشت محصول چندین برابر سال‌های گذشته باشد.

وی از اختصاص 21 هزار و 800 هکتار اراضی منطقه به کشت جو خبر داد و افزود: از این میزان 10 هزار و 500 هکتار اراضی آبی و 11 هزار و 300 هکتار را نیز اراضی دیم تشکیل می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل همچنین یادآور شد: با حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان و تلاش کشاورزان، مروجان و کارشناسان پیش‌بینی می‌شود 49 هزار تن محصول جو تولید شود.

سروی تصریح کرد: با بکارگیری روش‌ها و شیوه‌های مدرن به ویژه کیل‌‌‌گیری مبتنی بر روش‌های علمی و کارشناسی از زمان برداشت جو از مزرعه نمونه شهرستان اردبیل در اراضی زراعی روستای نیار که کشاورز مورد نظر با استفاده از راهنمایی کارشناسان به استفاده از بذر اصلاح شده و سایر مولفه‌ها توانسته است از هر هکتار 11 تن جو برداشت کند.

وی افزود: در کنار این عوامل آب و زمین مناسب، کاشت مناسب و رعایت اصول تغذیه و استفاده به موقع از نهاده‌های کشاورزی سبب شده است تا این زارع بتواند رکورد تولید جو را بشکند که در مقایسه با دیگر ارقام رکورد عملکرد را در تولید داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در ادامه بیان داشت: انتظار می‌رود همچنان زارعان و کشاورزان از ظرفیت‌های کارشناسی و ترویج صحیح در کشت، ‌داشت و برداشت محصول استفاده کنند چرا که با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین زارعان ما قادر خواهند بود ظرفیت تولید را افزایش دهند/س.

برچسب ها: اردبیل ، برداشت ، جو ، و ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.