سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

تجهيز 40درصد از كمباين هاي استان به سيستم برداشت و خرد كننده

رئيس اداره امور فناوريهاي مكانيزه اداره کل جهادكشاورزي استان چهارمحال و بختیاری، از تبديل 40 درصد از كمباين هاي معمولي به كمباين مجهز به سيستم برداشت وخرد كننده، خبرداد.

روح اله فاطمي، با اشاره به اينكه، ريزش كلش از انتهاي كمباين يكي از مشكلات، پس از برداشت غلات است و جمع آوري و بسته بندي آن مستلزم صرف زمان و هزينه هاي فراواني مي باشد، گفت: امروزه با تبديل كمباين هاي معمولي به سيستم برداشت و خرد كننده، اين مشكل حل شده و كلش هاي باقي مانده از برداشت، توسط خود كمباين خرد مي شود و بعد از جمع آوري در مخزن انبار كاه كمباين، در محل مناسبي تخليه مي شود و ديگر شاهد ريزش بذر از انتهاي كمباين در سطح مزرعه نيستيم .
فاطمي افزود: اين طرح به تازگي آغاز شده است و تاكنون 40 درصد از كمباين ها تبديل به كمباين مذكور شده اند.
وي همچنين از تخصيص اعتبارات، در اين بخش خبر داد و پيش بيني كرد: كل اعتبارات تخصيصي به بخش كشاورزي حفاظتي، شامل خاكورزي حفاظتي و كشت مستقيم 7 ميليارد و 910 ميليون ريال، جايگزيني 7 دستگاه كمباين برداشت غلات، 7 ميليارد ريال وجايگزيني 122 دستگاه تراكتور، 49 ميليارد ريال خواهد بود.
رئيس اداره امور فناوريهاي مكانيزه اداره کل جهادكشاورزي استان چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه بر اعتباراتي كه براي كشاورزي حفاظتي و طرح جايگزيني ماشين آلات كشاورزي در نظرگرفته اند، پيش بيني مي كنيم مبلغ 50 ميليارد ريال از منابع فني و اعتباري به این استان تخصيص دهند كه در حال پيگيري هستيم./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.