سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه حلي استثنايي براي تمركز در كلاس هاي درسي عصر

پزشكان به آن دسته از دانش آموزاني كه در روزهاي گرم تابستان در كلاس هاي مختلف شركت مي كنند توصيه مي كنند تا با حفظ رژيم غذايي مناسب كارايي خود را بالا ببرند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، افرادي كه به دلايل مختلف كاري و يا تحصيلي در فصل تابستان كلاس دارند، به دليل اينكه اين كلاس بعد از ساعت ناهار برگزار مي شود، اغلب دچار حس خواب آلودگي و كاهش تمركز و يادگيري مي شوند.

گفتني است:پزشكان توصيه مي كنند تا افراد براي عدم كاهش تمركز و حواس سعي كنند تا از خوردن غذاهاي سنگين و چرب و بويژه لبنيات مانند دوغ قبل از تشكيل كلاس خودداري كنند و از غذاهاي سبك اما مقوي كه قابليت هضم سريع دارند استفاده كنند.

بررسي ها نشان مي دهند: عوامل متعددي بر كاهش يا افزايش تمركز دانش آموزان تاثير گذار است از جمله تهويه ي مناسب كلاس و دماي هوا، ميزان نور كافي در فضاي كلاس، نوع صندلي و ارتفاع آن و همينطور فاصله ي دانش آموز از جلوي كلاس و تخته سياه يا سفيد همگي مي تواند مؤثر باشد.

روانشناسان توصيه مي كنند: تا افراد براي افزايش تمركز سعي كنند از لباس هاي راحت و كفش هاي مناسب استفاده كنند و درصورتي كه برايشان امكان پذير است قبل از شروع كلاس پيش خواني انجام دهند تا ميزان انرژي كمتري را براي درك مطالب صرف كنند.

از جمله موارد ديگر عدم استفاده از مواد خوشبو كننده ي بدن مانند انواع عطرها و اسپري ها مي باشد زيرا مي تواند باعث بروز سردرد و ميگرن در فرد شود.

مصرف مايعات فراوان نيز مي تواند به افزايش تمركز فرد كمك كند./ع2
برچسب ها: کلاس ، درس ، حافظه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.