سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعجاز قرآن کريم از نشر علوم روز

قرآن اگر چه يک کتاب علوم طبيعي و يا دايره‌المعارف نيست، اما معرفي بسياري از علوم و حکمت‌هاي منطبق با علوم روز در لابه لاي آيات قرآني قابل رويت است.


به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، شکي نيست که قرآن را نمي‌توان به عنوان يک کتاب علوم طبيعي معرفي کرد و اصولا چنين انتظاري را نبايد داشته باشيم که تمام اسرار علوم طبيعي، فرمولهاي رياضي، جزئيات علم تشريح و مثلا نام و نشاني تمام داروها ، بيماري‌ها و راه پيشگيري يا درمان آنها با همه خصوصيات و جزئيات آنها در قرآن باشد، چرا که قرآن براي اين هدف نازل نشده، قرآن يک دايره المعارف نيست، بلکه يک کتاب تربيت و هدايت است، هدايت نوع بشر به سوي يک زندگي به تمام معني انساني و سعادتمندانه با همه ويژگي‌هايش و اين هدف را تامين کرده است.
از اين رو اگر چيزي از اسرار علوم و حقايق جهان آفرينش در قرآن است، حتما براي يک هدف تربيتي و اخلاقي يا تعليم درس توحيد و خداشناسي آمده نه به عنوان عرضه کردن علوم طبيعي و مانند آن به سبک دايره‌المعارف قرآن مجيد در بحثهاي تربيتي و توحيدي خود پرده از روي يک سلسله حقايق علمي که بر مردم آن عصر مستور بوده بردارد و پيروان خود را در کشف اين حقايق از طرق علمي کمک کند و هم ارتباط خود را با جهاني مافوق جهان ماده و محيط محدود افکار بشري اثباب کند.
چند نمونه از آياتي که جزو معجزات علمي قرآن محسوب مي‌گردد و از روي حقايقي که در آن روز از نظر دانشمندان مخفي بوده و قرنها بعد از نزول کشف شده است به آن اشاره مي‌شود.
قرآن و حرکت زمين، قرآن و زوجيت در جهان گياهان، قرآن و جاذبه عمومي، قرآن و اسرار آفرينش کوهها، قرآن و پيدايش جهان، قر آن و زندگي در کرات ديگر از جمله موارد تطبيق آيات قرآني بر اکتشافات علمي است./ل
برچسب ها: قرآن ، اعجاز ، منطبق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.