سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت ماه ضيافت الهي

بيش از 30 برنامه فرهنگي در ناحيه 2 منطقه يک برگزار مي‌شود.

رئيس اداره اجتماعي و فرهنگي ناحيه 2 منطقه يک، گفت: اداره اجتماعي و فرهنگي ناحيه 2 ب مناسبت ماه نزول قرآن بيش از 30 برناه فرهنگي را در سطح ناحيه برگزار مي‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سياوشي گفت: اداره اجتماعي فرهنگي ناحيه دو با همکاري مديران سراي محلات در آستانه فرا رسيدن ماه پر فيض و برکت رمضان بيش از 30 برنامه فرهنگي درسطح محلات 5 گانه ناحيه 2 به مدت 30 شب اجرا مي‌شود.

سياوشي افزود: برگزاري محافل انس با قرآن کريم و همچنين جزء خواني قرآن در مساجد با هدف ترويج فرهنگ قرآني، مراسم مولودي خواني، مسابقه نقاشي در خصوص تغذيه سالم در ماه مبارک رمضان، ولادت کريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (ع)، سخنراني در خصوص کريم اهل بيت توسط لاله افتخاري، رئيس فراکسيون قرآن وعترت و نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي از برنامه‌هاي ناحيه 2 در ماه مبارک رمضان است.

رمضان ماهي است که در لحظه لحظه‌اش خدا جاري است و قرآنش سرمايه‌اي است که بايد چون جان پاسش داشت و آن را به راحتي از کف نداد، مگر مي‌توان غير از ماه مبارک رمضان، ماهي را پيدا کرد که يک شب از شبهاي آن ارزشي فزونتر از هر ماه داشته باشد.

سياوشي اظهار داشت: برپايي سفره‌هاي افطاري ساده تحت عنوان سفره‌هاي آسماني و احياء شبهاي قدر؛ تهيه مايحتاج مواد غذايي ماه مبارک رمضان براي دختران بهزيستي اصف، برگزاري شب احياء در شب نوزدهم ماه رمضان در موسسه خيريه عمل ويژه معلولين، تور زيارتي قم و جمکران، مراسم جشن عيد فطر از جمله برنامه‌هاي پيش بيني شده در ماه ضيافت الهي است.

* عبار روبي و شستشوي مساجد و حسينيه‌هاي ناحيه 3 در ماه رمضان

رمضان بهار قرآن و بهار دعا و مناجات به درگاه پروردگار بي نياز است در هيچ ماهي به اندازه ماه مبارک رمضان دعا، مناجات، ذکر و نمازهاي مستحبي وارد نشده است.

شهردار ناحيه سه منطقه يک گفت: همزمان با دهه تکريم و در آستانه ماه مبارک رمضان به همت اداره اجتماعي و فرهنگي ناحيه سه و با همکاري شهروندان، غبار روبي و آماده سازي مساجد و حسينيه‌هاي ناحيه سه براي استقبال از اين ماه پر برکت از تيرماه سال جاري آغاز شد.

*هر روز ماه مبارک رمضان، دعايي خاص و هر شبش نماز وذکري ويژه خود دارد

کامران مسلحي شهردار ناحيه سه منطقه يک در خصوص شستشو وغبار روبي مساجد وحسينيه‌هاي محلات ناحيه سه، افزود: طبق سنت هر ساله و درآستانه فرا رسيدن ماه مبارک رمضان و در راستاي ارائه خدمات مطلوب و جهت آسايش و رفاه حال روزه داران که در خانه‌ها خدا ودراين ايام مبارک به دعا و مناجات مي‌پردازند و با عنايت به فرا رسيدن دهه تکريم و به منظور استقبال با شکوه از ماه مبارک رمضان غبار روبي وشستشوي مساجد انجام شد.

هر روزماه مبارک رمضان دعايي خاص و هر شبش نماز و ذکري ويژه خود دارد، چراکه در دعاها و مناجاتهاي اين ماه به همان اندازه که روح بندگي به درگاه خداوند و طلب آمرزش و رستگاري از او موج مي‌زند، روح انتظار و اميد فرا رسيدن دولت کريمه اهل بيت (ع) نيز جاري است.

مسلمي خاطر نشان کرد: غبار روبي وشستشوي مساجد اکريم، جامع، مسلميه، صاحب الزمان (عج)، گياهي، حجه بن الحسن (ع) و اميرالمومنين (ع) در محله دربند سيدالشهدا صاحب المر در خيابان نخجوان، ولي عصر (عج) و موسي بن جعفر (ع) در محله گلابدره، حسينيه قمربني هاشم، در ميدان آبک، علي بن ابيطالب در گلابدره، انصار در محله امامزاده قاسم (ع)، علي بن الحسين (ع)، ابوالفضل (ع) در محله دربند، حسينيه آذربايجاني‌ها در خيابان سعيدي با گلاب ناب محمدي انجام شد./ل

برچسب ها: فرهنگی ، منطقه ، گلابدره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.