سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور پیتر هابلر در فدراسیون کوهنوردی؛

کوهنوردی رشته انسان ساز ولی پرخطر

پيتر هابلر، کوهنورد مشهور اتریشی شب گذشته با مسئولین فدراسیون کوهنوردی دیدار و گفتگو کرد.

مهدی گرمی پور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: پیتر هابلر از کوهنوردان با سابقه و مشهور اتریشی شب گذشته با مسئولان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی دیدار و گفتگو کرد.

راهنما و سرپرست برنامه های این کوهنورد خارجی تصریح کرد: در این نشست وی در خصوص کوهنوردی و مسائل مربوط به آن و صعود های بدون اکسیژن و کوهنوردی ایران با دست اندرکاران فدراسیون کوهنوردی گفتگو کرد.

گرمی پور در ادامه گفت: پیتر هابلر به دعوت یک شرکت کوهنوردی در نقده روز 12 تیر به کشورمان وارد شد و از آنجا یکسری به تهران آمدند و در هتل لاله مستقر شدند.

وی گفت: وی در مراسم نکو داشت جشن ملی دماوند و جشن تیرگان که روز 14 تیر در منطقه دماوند برگزار شد حضور داشتند و به همراه یک تیم 10 نفره که 4 نفر از آنها از سنگاپور البته دو نفر از این افراد ا ز اعضاء تیم ملی بانوان سنگاپور بودند به دماوند صعود کردند و قول دادند که در مراسم سال بعد نیز حضور پیدا کند.

گرمی پور تأکید کرد: پیتر هابلر برای نخستین بار در تاریخ کوهنوردی موفق شدند که در سال 1978 میلادی بدون اکسیژن به اورست صعود کنند.

وی عنوان کرد: وی از جمله اعجوبه های کوهنوردی دنیاست و کارنامه موفقی در این زمینه دارد.

گرمی پور تأکید کرد: در طی این چند روزی که این کوهنورد اتریشی در ایران بود مراسمی نیز از سوی شاگردان وی در انجمن کوهنوردان ایران برگزار شد.

دوی 47 سال پیش به ایران آمده بود و نزدیک به 80 کارآموز در زمینه آموزشی کوهنوردی داشته است.

وی افزود: پیتر هابلر ظهر امروز (19 تیر) کشورمان را به مقصد اتریش ترک کرد.

گرمی پور اضافه کرد: حضور کوهنوردان خارجی و مشهور برای این ورزش کشورمان تأثیرگذار است و می توان از تجربیات آنها استفاده کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کوهنوردی ورزش انسان ساز و مفرحی است که می تواند روح ورزشکرا را جلا دهد و فرد از طبیعت لذت ببرد البته پر خطر نیز است که باید محتاط و هوشیار به آن پرداخت./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.