سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهپیمایی شبانه هواداران مرسی به سوی کاخ ریاست جمهوری / تظاهرکنندگان خواستار دفاع ارتش از مشروعیت شدند

هواداران اخوان المسلمين در مصر از ارتش اين کشور خواستند که از قانون و مشروعيت حاکمان دفاع کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، صدها نفر از هواداران محمد مرسي، رئيس جمهور برکنار شده مصر شبانه به سمت کاخ رياست جمهوري اين کشور راهپيمايي کردند. تظاهرکنندگان با مأموران امنيتي در اطراف کاخ رياست جمهوري گفتگو کردند و از آنها خواستند تا از مشروعيت رئيس جمهور سابق مصر دفاع کنند. معترضان فاصله خود را با نيروهاي امنيتي حفظ کردند و هر دو گروه نيز خونسرد بودند.  
تظاهرکنندگان در مسير کوتاه راهپيمايي از بيرون مسجدي در قاهره تا کاخ رياست جمهوري، عليه ژنرال عبدالفتاح السيسي فرمانده ارتش مصر شعار سر دادند و او را مسبب خشونت هاي اخير کشورشان دانستند که به مرگ دستکم پنجاه و پنج نفر منجر شد. 
 يکي از تظاهرکنندگان که از طريق بلندگو با افسر امنيتي نزديک کاخ رياست جمهوري مصر صحبت مي کرد، گفت:  ما ارتش مصر را ارج نهاده و قدردان نيروهاي مسلح هستيم. قبلاً نيز چند بار اين را گفته ايم. چند شب پيش، گروهي از مشايخ بين ما و ارتش قرار گرفتند و سيم خاردارهايي که ما را از يکديگر جدا مي کرد نيز مقدس بود. اين سياست بازي نيست، بلکه ما بارها گفته ايم که بين ارتش و ملت مصر هيچ تفاوتي وجود ندارد. ما نيز متحد خواهيم بود و اجازه نمي دهيم مصر مانند ساير کشورهايي شود که در آنها ارتش با مردم سر جنگ دارد. 
اين تظاهرکننده افزود: اما ما حقوقي داريم که بايد درباره آنها صحبت کنيم: ما کودتاي نظامي را که به خلاف اراده، انتخاب، آزادي ها و دموکراسي ما بوده است، قبول نداريم. ما اين اقدام و همچنين همه فرآيندهايي که در نتيجه کودتا آغاز شد، رد مي کنيم. ما هنوز اميدواريم و مي دانيم که ارتش بزرگ مصر بايد از قانون و مشروعيت دفاع کند و اراده و آزادي مردم را سلب نکند. 
دادستان عمومي مصر روز چهارشنبه، حکم دستگيري محمد بديع، رهبر اخوان المسلمين و چند نفر از شخصيت هاي برجسته اسلامگرا را صادر کرد.  اين مسئله نيز يادآور دوران سرکوب جنبش اخوان المسلمين در زمان رياست جمهوري حسني مبارک، ديکتاتور سابق مصر بود. 










برچسب ها: بین الملل ، مصر ، ارتش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.