سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

حلقه های کیفی پژوهش در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تشکیل شد

با حضور معاون وزیر نفت در پژوهش و فناوری حلقه های کیفی پژوهش در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دانشگاه صنعت نفت تشکیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشستی که به این منظور برگزار شد احکام رییس، دبیر و اعضای حلقه های کیفی پژوهش به آنان ابلاغ و این حلقه ها فعالیت رسمی خود را در سطح وزارت نفت آغاز کردند.

در این نشست معاون وزیر نفت در پژوهش و فناوری گفت: همان گونه که حضور شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در فعالیت های پژوهشی نسبت به سایر شرکت ها برجسته بوده است، پیشگامی این شرکت در ایجاد حلقه های کیفی نیز نشان دهنده اهتمام جدی مناطق نفتخیز جنوب به امر تولید دانش و حضور جوانان متخصص در این عرصه است.

دکتر ˈمحمدرضا مقدمˈ افزود: فعالیت های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در زمینه پژوهش به خصوص در موارد اخیر مانند تولید محصول دانش بنیان ˈدمولسیفایرˈ و ساخت توربین گازی به یک مدل عملی برای سایر شرکت های وزارت نفت تبدیل شده است.

وی با بیان این که نفت و گاز در دهه های آینده نیز جایگاه نخست در تامین انرژی جهان دارد، اظهار کرد: باید با تغییر دیدگاه به نفت به عنوان یک دارایی آن را به ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم که این مهم با پژوهش و دستیابی به فناوری های جدید امکان پذیر است.

معاون وزیر نفت در پژوهش و فناوری گفت: حلقه های کیفی پژوهش نیز بر مبنای ایجاد تحول و توسعه دانش و فناوری برای تولید محصولات برتر، ارتقاء کیفیت و کاهش هزینه ها ایجاد شده است.

وی افزود: این حلقه ها بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر نفت به منظور بکارگیری متخصصان جوان و نخبگان صنعت نفت در تسهیل فعالیت های پژوهشی شکل گرفته اند.

در این نشست مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تلفیق مجموعه پژوهش و فناوری و کانون متخصصان جوان و ایجاد حلقه های کیفی باعث تقویت فعالیت های پژوهشی خواهد شد.

ˈحمید بوردˈ افزود: اولویت فعالیت های پژوهشی در این شرکت پروژه های مرتبط با تولید و ازدیاد برداشت است که تاثیر زیادی بر تحقق برنامه های تولید دارد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش ضریب بازیافت مخازن اظهار کرد: در سال جاری حداقل دو پروژه مرتبط با ازدیاد برداشت در این شرکت افتتاح و راه اندازی می شود.

بورد گفت: وجود متخصصان جوان در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ظرفیت مناسبی برای ایجاد تحول و توسعه فعالیت های پژوهشی ایجاد کرده است که با حضور آنان در این عرصه شاهد تقویت بخش پژوهش خواهیم بود.

مشاور جوان وزیر نفت و مسئول کانون تفکر جوانان صنعت نفت نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های این کانون در یک سال گذشته ارایه داد و گفت: کانون تفکر جوانان صنعت نفت در اردیبهشت سال گذشته با حضور وزیر نفت در مناطق نفتخیز جنوب تشکیل شد در این مدت بیش از دو هزار و 600 نفر از جوانان شاغل در وزارت نفت عضو این کانون شده اند.

ˈروح الله تولاییˈ تشکیل کارگروه های تخصصی، شناسایی و تقدیر نخبگان جوان، ارایه طرح های اجرایی و گزارش های کارشناسی به مدیران و تشکیل حلقه های کیفی را از جمله دستاوردهای کانون تفکر جوانان صنعت نفت در یک سال فعالیت آن برشمرد.

در ادامه نشست ˈباقر پورقاسم ˈرییس پژوهش و فناوری، مالک قنواتی مسوول کانون تفکر جوانان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و رفیعی فر مسوول کانون تفکر جوانان دانشگاه صنعت نفت گزارشی از عملکرد و فعالیت های مجموعه خود و روند تشکیل حلقه های کیفی ارایه دادند./س
برچسب ها: تشکیل ، حلقه ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.